Friday, January 27, 2012

cuti jadi cleaner plak

assalammualaikum...

letih hari ni kemas2 bilik, banyak barang2 lama mak aku yg berhabuk n berkepuk dalam bilik tu, runsing tgk nye... hari ni dtg mood nak mengemas, dpt la kemas sket...
syok gak jumpa gambar lama mak aku, gambar kawen mak n ayah aku masa dolu2, buku2 masa mak aku mengaji malam2 dulu... cantik tgk tulisan mak aku tu... rindu plak dulu mak aku ske tny aku pasal hukum tajwid, tapi hari ni tny esok mesti tny balik... ye la org tua mana la kuat ingatan sangat kan

banyak gak kertas2 yg terkumpul, bapak aku plak jenis ske kumpul sampah2 yg leh dijual balik ni mcm tin, plastik... runsing dh aku tgk byk sgt kat umah ni semua aku kumpul2 pastu panggil india besi buruk tu angkut semuanya... dapat la dalam rm30, ok la tu...janji x semak mata memandang

cuti lama2 ni syok jugak, dua hari lepas aku g buat IC baru n renew lesen... alhamdulillah semua dah setel, moto aku pon aku dh repair... adoiii melayang rm200 dalam sehari huhuhu

penat gak la 2,3 hari ni

ouh ye rabu hari tu ade la nak masak lauk tuk makan tengahari... tgh elok2 masak gas plak abis, adoiii nasib baik ade intenet leh dapat no telepon org gas, elok pas tukar tong gas, india gas tu kata hos gas dh bocorrr... lagi 1 bala ni, mane x nye, mane le aku tau tukar hos gas tu...
tengahari terik tu p cari kedai jual hos tu pastu aku tny makcik tu cemane nak tukar... makcik tu le ajar cane nak buat, smp umah, aku gamble je la tukar sendiri, nasib baik menjadi, alhamdulillah letupan pon xde huhuhu... lauk pon siap jugak walaupun lambat sket

mesti korang pelik kan kenapa semua benda aku je yg buat, tahla... kadang aku pon pelik gak, abg2 aku semua benda xtau... semua benda nak buat mesti nak bg alasan macam2... aku pon pening la ngan diorang ni... kadang2 aku rasa macam aku plak abg, tapi tadi aku dh sound abg aku tny apa tujuan die hidup kat dunia ni pastu aku ckp kalau aku xde pandai2 la nak hidup...

macam2 kan ujian dan dugaan dalam hidup ni... bahagian aku macam ni plak

abg aku yg no 2 tu xde pon ayah aku nak tegur die pape... ape die nak buat pon semua boleh walaupon bg aku xde langsung jasa die... tapi kalo aku, semua benda nak tegur, semua benda nak marah...padahal macam2 aku buat... pilih kasih ke ayah aku ni? dari dulu lagi aku pasan benda ni...

kadang2 bila org tny pasal keluarga aku, xreti aku nak cite... ahhh lantak la semua ni dunia je, aku cuma harap masih ada lelaki yg boleh terima aku bersama keluarga yg abnormal cm keluarga aku ni

p/s: mama...rindu sangat kat mama, nasib baik ade gambar2 mama utk jadikan kenangan...

No comments:

Post a Comment