Monday, April 30, 2012

alhamdulillah... setel

assalammualaikum...

alhamdulillah, semua hutang bulan ni dah setel, hutang streamyx, renew roadtax motor, sewa umah, cuma tggl hutang maxis bb je lagi hahaha... n alhamdulillah jugak duit gaji bersama2 tunggakan gaji SSM plus telah hampir licin, tggl baki sikit je utk 3 minggu lagi gaji bulan depan huhuhu

boros ke aku ni ek? rasa macam x je... semua benda pon aku x sempat shopping lagi, toiletries yg dah habis pon x sempat beli, tapi apekan daya gaji dh tggl cukup makan seminggu je huhuhu

tapi kan, dalam pada gaji aku ni habis, sempatla ari sabtu ari tu aku belanja abg aku g aeon jusco baru kat section 18, die pon dah lama x kuar umah... ade la aku belanje die makan aiskrim susu kambing ngan roti walnut hehehe

ohhh ye rasa bersyukur x sampai takat tu je, balik umah aritu aku nampak surat BR1M, aku baca2 rupenye permohonan aku lulus...
pagi tadi aku setelkan pasal roadtax n surat tuntutan bayaran pinjaman pendidikan negeri perak, dh 4thn lebih tamat belajar baru dtg surat n aku pon selama x dtg surat aku wat bodooo je x bayar huhu... padan muka aku, esok kat tempat kerja aku kena buat karangan surat rasmi nak mintak pihak kerajaan negeri kurangkan ansuran bulanan huhu nak mintak diskaun x leh plak sbb diploma mmg xde diskaun walaupun dpt pointer ok... huhuhu... aku dh nak kene start bayar pinjaman tu plak... nasib baik pinjaman kerajaan negeri xde interest cm ptptn
balik2 pasal BR1M, kat surat tu mintak aku dtg penyerahan baucer tapi dh lepas sbb ari jumaat, dah le kol no yg die bagi xdpt2, nasib baik org kat SUK, Perak tu bagi no lain, alhamdulillah baucer tu aku dh tunaikan n kongsi sikit2 ngan abg aku huhu (yela dh pakai nama die kan)

dalam pada aku sengkek tahap gaban tu, allah bagi aku rezeki lain utk tampung perbelanjaan sampai gaji bulan depan... harap2 cukup la =P

##aku x mencari harta di dunia cuma mencari kebahagiaan di dunia n akhirat... aku mencari seseorang yang sudi memberi perhatian pada ku kerana org yang paling memberi perhatian pada ku telah pergi selamanya 4tahun dulu....hanya pada allah sahaja aku berserah segalanya

No comments:

Post a Comment