Thursday, June 3, 2010

kahwin..kahwin...dan kahwin

salam semua....

dh 2,3 post asyik ckp psl kawin je? dekat nak kwin sgt ke? hahaha...ke dh sampai seru?? huhu... masalahnye xde yg meminang nak kwin cne? emmm... aku nk g meminang laki pon agk nye xberkemampuan le plak... ye la mcm cite pramlee "ahmad albab" 2 ayh pihak perempuan hantar meminang kat pihak laki dah kne bg hantaran 2-3 kali gnda..huhu mane mampu beb...hahaha
tapi kat zaman rasullullah dlu pon siti khadijah meminang rasulullah...betul ke?bukan ke siti khadijah setakat merisik2 samada rasulullah ni dah berpunya ke sudi terima die ke, 2 je, lps 2 nabi jugak yg meminang siti khadijah...kan?

tgk kwn2 ramai yg dh dirisik, dipinang,dinikah...huhu aku bile plak ekk??tahla...kalo lah aku de jeluk sakti mcm nujum pak belalang hehehe senang la sket, xpon laci mcm dalam cite doraemon 2 leh g mase depan, mase belakang huhu..dok merepek je, umo dh byk tapi perangai mcm budak2 lg,tah pape tah aku ni, bile nak matang xtau...

sebelum ni ade terpk nk kwin pas dh de degree, mane x nye aku dikelilingi ngn org2 yg dh de degree, aku rase aku sorg je xde, de yg de master la, phd la...aku setakat dip je yg taraf nye cm spm je pon huhu..tahla bile pk psl mase silam mmg pdn muke diri sendir, sape suruh xnk blejar elok2 dlu...arggghhh semua perkara pon dh lepas.. br2 ni dpt pjj utm tapi die hntr kat penang plak...dh mintk tukar tapi xtau la cne, tapi kalo g 4thn nk sambung degree, huhu duit lg...cne la nk saving ni?hahaha...kje dh setahun lebih tp saving lgsg xde huhuhu tension2...hehehe...moge allah tambahkan la rezeki utk aku, dan dipermudahkan segala hal.

kalaulah boleh ulang balik mase la kan...aku nk blik ke zaman tadika la kot, mase 2 hepi je, famili pon ok xde masalah... aku nk cube elakkan 1 kejadian ni drpd berlaku ke ats kelauarga aku, emm...kalo la boleh cm2 mst skg abg aku hepi dgn life die, tapi nk wat cne dh takdir die jd cm2...emmm....tahla semua ade bhgn msg2 kat dunia allah yg serba mewah ni...mst aku nk bljr lebih baik dr skg ni, jd org yg bergune pd keluarga, ni x..kdg aku pk aku ni cm xde gune je kat keluarga, menyusahkan je ade la...huhuhu...tahla...

ckp psl kawin ni balik, kwn aku de ajk g darussyifa' mintk air penawar dr ustaz supaya boleh dipertemukan ngn jodoh..mcm nk g hehehe...tapi kne cr 7 jenis bunge dlu huhu..skg ni senang mintak je kat allah hari2 yg dipertemukan dengan jodoh yg terbaik, yg boleh terima kekurangan diri aku ni, kekurangan keluarga aku, dan sbg nya ttg aku...huhu..harap2 ade la org mcm ni yg dipertemukan utk aku...

No comments:

Post a Comment