Wednesday, March 21, 2012

boyish

assalammualaikum

tetibe sehari dua ni aku berminat nak follow blog adik blogger terkenal fyna, iaitu kiddo...
aku ske gak tgk gambar2 yg kiddo ni amik, comei2 jugak, stylo...

masa mula2 aku tgk kiddo ni, kat entry fyna, ade gambar kiddo n adik2 fyna yg lain, mula2 tgk dh dpt rasakan yg kiddo ni sorang perempuan, walaupun dari bentuk badan n gaya rambut die yg sejibik cm laki huhuhu

pas baca2 semua entry kiddo aku tau yg die sorang yg boyish... mcm dalam entry aku sebelum ni pasal benda sama gak >>> klik sini

sebenarnye aku x bape berkenan la ngan entry die yg terlampau expose pasal die ngan awek die, walopon boyish ke pengkid ke ape2 pon die masih lagi perempuan, fitrah manuasia allah jadikan berpasangan n pasangan bagi perempuan bukan perempuan jugak tetapi lelaki..kan3?

lagipon bg aku hubungan perempuan-perempuan ni x kemana n hanya dipandang serong oleh masyarakat... mmg la halal pegang2 semua tapi sampai tahap nak kis2, peluk2 yg "over", org pon akan pk lain kan... huhuhu

smart sehhh awek ni hahahaha


dr kacamata aku perempuan yang agak boyish ni :
**diorg independant- ske nak tunjuk yang die boleh buat semua benda sendiri padahal kadang2 lipas, cicak pon geli hahaha
**ske nak melindungi org kat sekeliling die kire penyayang habis la
**ske perhatian org walopon die x tunjuk tapi dalam hati die bleh tau...
**simple
**cantik tapi saje2 nak sembunyikan
**manja walopon x tunjuk tapi aku tau la...
**ade yg x ske laki, cuba menafikan naluri diorang sendiri, atau pon mungkin ade pengalaman ngeri ngan laki

sebenarnye la kan, mcm dalam entry aku dulu tu, aku de ckp yg aku pon boyish gak cuma aku ni dr kecik dh didik pakai tudung pe suma jadi aku xde la jadi cm boyish sangat, tapi pakaian aku masih terarah kelelakian cm t-shirt, kemeja, berseluar je xske kain2 ni, gaya jalan pon kasar, gaya cakap pon kasar x cm awek2 biasa yg ckp nye lembut, gelak pon control2 ala2 ayu gitu hehehe

ape2 pon bg aku wujudnye budaya pengkid, kapel sesama perempuan ni sbb utama die, awek melayan, maksud aku, pengkid atau seorang boyish ni minat kat seorang perempuan cun yg die rasa leh jadi awek die (sbb die berlagak mcm laki kan) n pada masa sama awek tu pon melayan, konon2 dulu penah kapel ngan laki, tapi laki tu x leh bg kasih sayang yg sama macam pengkid tu... mmg la x sama sbb kadang2 laki ni xpaham perempuan, tapi pengkid yg asal usulnye mmg seorang perempuan mestila die paham kaum die sendiri kan... jadi bile dh ade yg melayan pengkid ni pon rasa ape yg die buat tu x salah...
padahal die xtau yg 1 hari nnt awek tu mesti akan kecewakan die utk seorang lelaki... yela perempuan kan pasangan nye lelaki, adoiii xpaham la, aku baca dalam blog kiddo tu pon banyak kali gak die putus n kapel ngan awek... xpaham aku dibuatnye hehehe

tapi kan, aku rasa lelaki patut mendekati perempuan2 boyish ni sbb nye, diorang ni mmg seorang yg caring, manja, independent kirenye xde la bergantung harap kat lelaki je, cuma certain2 time kene la kan hehehe
bg aku diorang ni naluri diorang sama je cm perempuan biasa ske pada lelaki tapi diorang ni menafikan perasaan diorang huhuhu

ape2 pon semoga kawan2 tomboi ke pengkid ke berubah la secepatnye sbb dunia pon dh semakin berakhir, xkan sampai mati pon masih nak jadi cm ni, nanti org nak kafankan pon konfius nak buat cara lelaki ke cara perempuan... masih sempat lagi nak berubah, lagipon x salah berkelakuan ala2 lelaki asalkan x ke arah yang salah...
aku pon nasihat kan diri aku sendiri jugak hehehe

##pagi tadi aku download cite "yes or no" cite thailand, pasal perempuan boyish hehehe... tapi x abis tgk sbb part last lupa nak donload##



p/s: ape yg aku type kat sini semua berdasarkan pemahaman aku ttg perempuan boyish yg aku sendiri alami hahahaha
aku mmg ske sangat badan2 minah tomboy ni, semua pon sekeping je, smart je... kene berusaha kuruskan badan ni hahaha

No comments:

Post a Comment