Monday, June 18, 2012

wayang lagi-madagascar 3

assalammualaikum

ari jumaat malam baru2 ni, aku g tgk wayang... lama dh xtgk wayang cm dulu2, pilih nye pilih nak tgk cite pe, last2 cite kartun gak jadi pilihan hehe...

bagi aku cite ni best sangat, banyak menerapkan nilai2 murni dalam ceritanye, sesuai la diterapkan dalam jiwa kanak2 n semua lapisan masyarakat... kadang2 walaupun dah dewasa nilai2 murni dalam persahabatan pun boleh dilupakan, sifat2 baik dalam bekerja berpasukan pun boleh dilupakan

so aku suggest korang pegila tgk cite ni k!


mcm cite msia skang ni aku tgk, banyak sangat cite2 meruntuhkan akhlak...

ok aku bg contoh cm bohsia:jalan kembali, konon2 nak bagi pengajaran pada muda mudi padahal budak2 skang makin terikut ade la... aku ingat lagi masa aku keje kat sekolah dulu, masa tu cite ape tah, budak2 kat sekolah tu asyik dok sebut dialog2 dalam cite tu je... kalo dialog yg baik2 xpe gak...
tu baru dialog kat belakang kita tah ape diorang ikot plak melalui filem2 tu

aku teringin gak nak tgk jiwa taiko tu sbb nak tgk remy ishak, tapi aku tgk la trailer kat cinemaonline... ade plak adegan2 bengong atas katil bagai...
camtu ke teladan yg baik nk tunjuk kat penonton? melayu-islam lagi tapi buat cerita2 camtu, aku tgk osman ali ni dh xde modal dah, masa cite ombak rindu pun sama jugak

cerita yusuf haslam, shamsul yusuf pon sama... melayu-islam tapi mesti ade adegan2 pegi clubbing, minum2, n paling best dalam kelab tu semua 1kaum 1 agama tu je, xde pon kaum lain... hampehh la

cmni ke pemimpin kite yg benarkan rakyat die berkarya cerita2 macam ni? dh lebih kepada barat dah... dh xde cerita2 pengajaran, cerita2 kekeluargaan, semangat berpasukan, persahabatan dalam diri rakyat sendiri

skang ni tiap2 petang aku layan cite cina-singapore, bg aku cerita diorang ni dh mcm cite korea dah... ade terapkan cerita kekeluargaan, semangat setia kawan, persahabatan, semangat berpasukan dll...
unlike drama melayu yg x habis2 rebut harta, minum2, ranjang2, rebut suami org, santau2 org

##kurang dh nak support cerita melayu, baik aku jadi lanun download je =P

No comments:

Post a Comment