Monday, July 9, 2012

macam2 jenis kawan

assalammualaikum...

hampir sebulan berlalu pasal kes perselisihan faham kat opis ni, nampaknye xde la pape perubahan sangat... ye la mungkin perasaan malu dengan kesilapan sendiri, ego dan macam2 yg lain membuatkan seseorang itu terus meneruskan perselisihan faham tersebut...

tapi ape yg baik nye drpd kejadian ni, tiap2 pagi dh xde dah nak dengar org melahar kalau boss shuffle2 kan memo yg dh diperaku, pastu semakin hari semakin lembut suara ala2 manje gitu si dia melayan kerenah boss n rakan2 lain hehehe... alhamdulillah, anggap la semua benda ni ade hikmah nye huhuhu

arggghhh dh la cakap pasal die, bosan sudeh

ok kali ni aku nak cakap pasal kawan aku yg lain plak

baru2 ni kawan poli lama aku baru je create account fb, sebelum ni die berfb gune account suami die
ok point die skang ni, last aku jumpe die masa kawan aku kawen kat sungai besar, ada la 2tahun lepas, minah ni die keje kat kajang je pon, kadang2 ade gak la aku komen2 kat wall laki die ajak jumpe pe sume, tapi HARAMMMM la die nak buat appointment nak jumpe huhu
tapi baru2 lepas die create fb die, aku pasan suami die post kat wall die cmni "wahhh sejak berbisnes ni, dh ade akaun fb sendiri"
aku x de la amik peduli sangat die nak bisnes ape, tapi sejak tu, bukan main gigih die nak ajak jumpa, 2minggu lepas, die msj ajak jumpe kat kl, aku ni kalau nak lepak kl, ari minggu la memandangkan aku ni yg xde transpot nak g memane, tapi die bermati-matian nak jumpe ari selasa malam tu... aku pon xpegi la hehehe
pastu minggu lepas plak, msj lagi, nak ajak jumpe siap nak amik aku kat umah bagai sbb die tau aku xde transpot, aku pon ok la memandangkan aritu dh kensel...
pastu minah ni pon janji bukan main lagi cakap nak gerak dr umah die kat kajang tu pas maghrib, aku pon tunggu la...... smp kul 830pm baru nak msj, cakap x gerak lagi, aku tau suami die keje kl, aku offer la cakap, jumpe weekend je la sng, masing2 cuti, tapi mati2 die nak jumpe gak, last2 kul 930pm baru nak gerak... aku kalau org lambat ni aku mmg agak bengang la, kalau lewat 30min xpe gak, ni janji pas maghrib....last2 aku msj aku malas dh nak kuar, aku suh die kuar makan ngn laki die je hahaha

ape yg aku pasan ngan kawan aku ni, die mesti nak ajak jumpe weekdays, kejadian mcm ni dh jadi kat aku sebelum ni 2x, siap nak amik kat umah pe sume...
bile aku pk2 balik aku rasa mesti ade udang di sebalik char kuey toew ni
aku rasa kawan aku ni mesti nak ajak join bisnes, aku tgk kat wall die ngan laki die penuh la cite pasal kejayaan la, nak berjaya la pe sume... n aku pasan die de like premium beutiful, ni mesti bisnes hai-o ni huhuhu

aku ade pengalaman smp 2x ngan kawan2 yg join bisnes MLM ni, masa aku mula2 smp kl dulu, ade kawan aku yg aku last jumpe masa darjah 6, jumpe balik pon sbb FB, die pon iye2 la nk jumpe aku last2 rupenye nak ajak join bisnes, pastu bile xnak join... langsung xnak contact dah, sms xnak reply pe sume... bagus ke cmtu?
pengalaman kedua pon sama, jumpe ngan budak matrix lama aku, aku respek die sbb die paling pandai dalam tutorial aku dulu, aku pon cm hepi la nak jumpe die, sekali rupenye nak jumpe sbb nak pomot bisnes MLM, ajak p opis pe sume.... bile xnak join, HARAAAMMMM dah nak contact lagi... haprak betul la kawan cmni

kenapa nak campur aduk kan persahabatan dengan bisnes? suka ati la kan, kalau kawan tu nak join ke xnak... lagipon ramai lagi yg nak cari peluang bisnes, ko pegi la cari, ni smp putus2 kawan... tapi ape2 pon ikot ske korang la... aku pon dh malas dh layan kawan2 cmni, x kawan pon xpe, semoga korang success la dalam bisnes korang tu

p/s: persahabatan terbaik adalah persahabatan antara ahli keluarga, walau cmane teruk pon gaduh akhirnya berbaik jugak, insyaallah =))

No comments:

Post a Comment