Friday, December 28, 2012

majlis x seberapa

assalammualaikum everybody...

alhamdulillah selesai jugak majlis yg x seberapa yg aku buat ahad lepas... tapi letih die smp sekarang x habis lagi hahaha smp demam2 la jugak...
majlis ni pada awalnya nak buat kecik2 je, nak lebihkan kepada tahlil utk my late mama n kenduri kesyukuran yg aku xpernah buat pon... malah sepanjang kitorg dok sini belum pernah lagi buat majlis kat umah mak aku ni... jangan nak kata kenduri kesyukuran, tahlil, open house pon xpenah buat...

plan nak buat majlis ni dh lama, sejak raya lagi, tapi tu la mcm2 halangan n rintangan yg kene tempuh... mula2 nak buat kat umah opah aku (mak ayah aku) kat chemor, ye la umah kampung kan luas, tapi ade plak yg menghalang,so terpaksa la tukar buat jugak kat umah mama aku...
umah mama aku ni paham2 je la, barang banyak, habuk die berkati2, warna umah pon x menarik hehehe mcm2 kan...

tarikh nak buat kenduri ni pon dh decide lama dh, cuma bincang2 ant aku n bapak aku je... tapi tah cane mcm2 halangan dtg, mula2 abg aku x sihat, pastu bapak aku plak kene drh tinggi yg teruk... membuatkan segala persiapan menjadi last minute, sbb nye bapak aku x sihat n xdpt nak settelkan benda2 kenduri ni kat cni (yela die skang dok ngan bini die kat manjong)

sehari sebelum kenduri pon bapak aku x balik umah ni lagi, die kene jaga mak die kat chemor, yg aku x paham, adik badik bukan main ramai kat ipoh tapi sorang pon xnak jaga mak sekejap... dh la kenduri aku pon x nak luangkan masa sekejap

ahad baru bapak aku balik, nasib baik khemah n katering dh oder awal2, sabtu, khemah dh sedia pasang, katering dtg pagi ahad
hias2 dlm umah aku terpaksa sewa kedai, sbb kalau x mmg suram je la...nasib baik kawan poli aku xjadi p PD n sudi tolong aku (mungkin sbb dulu2 die susah aku tolong die selalu)

ada kawan aku yg lain plak dok msj2 nak dtg umah ckp nak tolong, padahal aku langsung x mulakan ape2 pagi sabtu tu, pastu dh nak dtg sgt aku suruh je la dtg malam... aku bukan x nak org tolong tapi aku sendiri xtau nak suruh tolong ape... huhuhu

malam baru nak siapkan serba sedikit persiapan sekali dengan hias2 umah... pukul 3pagi gakla baru settel huhuhu

nasib baikla xde makcik2 aku yg belah mak dtg lagi, kalau x mmg x terlayan la...

pagi ahad, barula bapak aku sibuk2 nak g ajak2 kawan2 die, padahal sebelum2 ni xnak plak ajak... telefon ade tapi x guna, rupenye pakcik depan umah yg banyak pengaruh ni pon xtau pape... semua sbb bapak aku xbgtau... aku bukan xleh bgtau sendiri, tapi aku betul2 segan, n harap benda2 org tua, org tua yg setelkan, punya kelam kabut, nasib baik la diorang masih sudi tolong walaupun byk program lain lagi tengahari ahad tu... pening2...

nasib baik semua berjalan lancar tapi masih ade cacat nya sana sini, tapi nak buat mcm mana, aku hanya boleh merancang n berusaha melaksanakan tapi allah jualah yg menentukan segalanya

kalau ikutkan byk benda sedih aku lalui...
ade yg kata nak tolong sangat, tapi bile bagi kerja utk tolong, die perli2 kite plak... sbb tu la aku ni paling beratttt nak mintak tolong org, sbb aku tau x semua org ikhlas dalam hati die...
ade plak yg tau nak arah itu ini, tapi setakat guna air liur je la, banting tulang xde, bg duit, lagi la jauhhhhh... aku jugak yg kene tanggung sendiri

tapi jauh di sudut hati aku hepi sbb segalanya selesai... terima kasih pada yg sudi dtg n menjayakan majlis yg xseberapa ni... aku xleh nak balas jasa semua yg hadir, kecuali allah je, aku hanya mampu beri makanan yg terbaik je utk korang

4 comments:

  1. alhamdulillah...semua da selesai kn... skunk fokus benda len pulak eh :)

    p/s: jgn lupa baca buku aku bagi tu... kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2la pasal hehehe... insyaallah aku akan start baca

      Delete
  2. Yg penting semua selesai..pasni turn sapa lak?:p

    ReplyDelete