Saturday, December 29, 2012

penderitaan dalaman tapi terpancar di luaran

assalammualaikum semua

boringnye malam ni xde cite best plak kat tv...

best plak cuti lama2 kat kampung, tapi walaupun mcm tu, ade yg xbest jugak huhu

sejak dua menjak ni aku tgk bapak aku semakin uzur, sebulan lepas aku dpt tau bapak aku xdpt nak balik umah pon selama 2,3 minggu jugakla disebabkan darah tinggi... die jadi xleh jalan betul, kepala terhuyung hayang n lemah je (aku tau bapak aku mcm ni pon baru minggu lepas)

bapak aku ni jenis x nak share apa2 ngan anak2, tapi sense anak2 mesti la boleh tau kan

2,3thn lepas bapak aku dh kawen baru, semua sbb desakan kawan2, n paling xleh blah ade plak kawan2 yg xpenah letak 'shoe on our foot' sibuk2 je nak desak2 bapak aku suruh kawin lain... sedangkan diorang xtau masalah dalaman femili aku ni

so bapak aku masih decide nak kawen tanpa berbincang ngan kami anak2... xlama lepas kawen, bapak aku dok manjung, umah bini die... so umah mak aku ni tggl abang2 aku berdua je
awal2 kawen pon aku nmpk sgt perubahan pd bapak aku, dulu2 ceria, boleh ajak ke sana sini, tapi lepas kawen n even nak dekat2 kawen tu pon asyik nak melenting2 je... mcm ade serba x kena, tapi bile aku tny, ofkosla kan bapak aku xnak bgtau
tapi mcm aku ckp td la, semua tu psikologi, kalau kat luar kite x hepi dh tentu2 kat umah pon x hepi kan....

2,3 thn berlalu, bapak aku xde la nak hepi mane pon, mane x nye terpaksa berulang alik manjong-pantai remis-ipoh-chemor... every weekend balik ipoh, jenguk opah aku n abg2 aku
aku nmpk sgt yg die letih.... tapi nak buat macam mana die yg pilih jalan tu

skang ni aku dengar, bini die tu x de la jaga sangat bapak aku, makanan x siapkan sbb sibuk uruskan mak yg x sihat, pakaian pon bapak aku basuh sendiri jugak...
jadi ape yg aku pk sbelum bapak aku kawen serba sedikit dh jadi...

skang ni bapak aku kene darah tinggi, sebelum2 ni xde pon mcm ni...
minggu lepas, ari sabtu, paling mengejutkan aku... bapak aku tibe2 menangis2, tibe2 berbahasa inggeris, betul2 gaya mcm abg aku nak start kene sakit psiko... bila aku suruh cerita ape masalah die, die xnak langsung cerita... sanggup die pendam drpd anak2 sedangkan anak2 die dh bersama dengan die lebih 20 tahun... sedihhh jugakla....

jadi korang rasa bapak aku bahagia x? aku yg muda n masih mentah dengan dunia pon dh boleh baca fikiran bapak aku n boleh tau ape yg die alami

sekarang ni hanya doa je yg aku boleh mintak pd allah n aku hny mampu redha je ngan segala ketentuan allah

## susah nak jumpe cinta sejati, seseorang yg boleh bersama kite susah n senang

1 comment:

  1. sedih lak aku tgk keadaan bapak ko cmtu... nak wt cmne kn...dah jalan tu die pilih.... sabar+redha... pe2 pun b4 nk serius dgn ssorang, better wat solat istikharah slalu... moga dpt petunjuk, apa2 pun pilihan kita, kita kena redha dgn jalan yg kite pilih.... huhu... moga bapak ko diberikan ketenangan jiwa dan kesihatan yg baik....

    *doakan utk makcik ko gak, agar die dpt petunjuk...amin

    ReplyDelete