Tuesday, September 11, 2012

Giveaway: Kelasss Kau! Apa Rahsianya?


assalammualaikum semua...

terujanya dengar ade contest yg bg giveaway produk sdII, teringin jugak nak try sdII ni tapi apakan daya bajet sentiasa nye x mencukupi hehehe

badan aku ni sejak dr kecik nye la gemuk, xpenah kurus2, teringin jugak 1 hari nak kurus, macam2 dh cuba... masa sekolah dulu hari2 naik basikal pegi sekolah tapi aku masih lagi ant pelajar tergemuk kat sekolah huhuhu

masa kerja skang ni lagi la bertambah gemuk nya, kerja plak asyik duduk je kat opis, kalau berjalan pon setakat berjalan nak menyembang, nak anta dokumen, tu pon ade la jalan beberapa langkah je... paling jauh berjalan dalam opis ni setakat nak pegi toilet je sbb unit aku paling ujung, tu je la time aku exercise pon... pegi keje pon naik bus, benti betul2 bawah blok umah aku huhuhu xkeluar peluh langsung... nak pegi joging petang2, malas yg ter-amat2 nye la, kalau dh naik kat umah tu, tgk tv lagi best hehehe



abang aku pon dulu penah gemuk, tapi disebabkan hari tu die eksiden, doc nasihatkan die kuruskan badan, die ade jugak cuba sdII ni, n mmg terbukti aku perasan betul badan die makin kecik dr dulu, baju die pakai pon besar2 dh macam baju pinjam je... die pon ade jugak syorkan suruh aku makan, tapi x plak die nak bg aku test 1 tin free dulu ke kan hahaha (kedekut tul abg aku ni)

oleh sbb badan yg semakin mengembang ni, aku risau baju2 susah betul nak cari, pastu bila pakai baju mcm2 tempat yg agak seksi boleh kelihatan sekaligus boleh menganggu pemandangan org ramai hahaha
pastu paling takut penyakitla kan, dh la ade keturunan barah, kencing manis, n darah tinggi... lagi la menyebabkan aku semangat nak turunkan berat badan...

tapi masalah utama yg aku hadapi, badan aku ni gemuk ape pon aku xtau, tapi mmg susah nak turun, aku dh cuba kurangkan makan, banyak kan minum air kosong, kurangkan makanan berminyak, air berkabonat, air ber-ais tapi x turun2 pon tapi makin naik ade la huhuhu
penat aku tgglkan makanan2 yg sedap2 semata2 nak turun kan berat bedan tapi x menjadi


kan betul aku yg paling besar n gundut kehkehkeh

semoga kalau ade rezeki nak dpt giveaway sdII free ni boleh membantu mengurangkan berat aku nnt, kalau dh cuba sekali pon dh de result yg memberangsangkan, mesti la aku akan terus kan minum sdII ni hehehe

kalo korang pon nak join dapatkan giveaway ni, do click on the pic ===>>>



1 tin ALSDII bernilai RM180.00
PERCUMA
Percubaan untuk Kurus 7 Hari

last sekali nak mintak tolong yanie n cikpah follow blog ni ekkk... klik DISINI utk melayakkan aku masuk contest ni hehehehe

17 comments:

  1. terbaikkk... tq ye join.. please like my fanpage utk cuba menang sd2..

    ReplyDelete
  2. Minta tolong masukkan header page dalam entri mashimulamerapu ye untuk melayakkan penyertaan... :-)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum... sy dah follow, follow sy balik eh...tQ

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum...

    Terima kasih sudi join Giveaway...minta tambah satu lagi syarat ye...sila tag 2 orang followers / bloggers dan maklumkan kepada followers / bloggers yang di tag wajib menjadi follower Azera bagi melayakkan penyertaan anda!

    Azera ucapkan selamat mencuba dan selamat berjaya!

    www.azerawati.com

    ReplyDelete
  5. azera aziz: ok2, dh tambah header n dh follow 2org hehehe

    ReplyDelete
  6. Salam Mashita...

    Sila senaraikan & tag 2 orang blogger dalam entri ni ye...
    Sebab belum cukup syarat lagi ni...

    Terima kasih

    ReplyDelete
  7. Ok...penyertaan Mashitah diterima sepenuhnya...Gud luck..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Di minta anda mencari raka-rakan untuk Like entri anda. Sesi meng'Like' bermula sekarang...Good Luck!

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=467550783289351&set=a.456168437760919.107148.453783074666122&type=1&relevant_count=1

    ReplyDelete
  10. dah follow blog Azera n like sokong Mashi!!!! :)

    ReplyDelete
  11. mohon like kat link ni

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=467550783289351&set=a.456168437760919.107148.453783074666122&type=1&theater

    ReplyDelete