Wednesday, September 5, 2012

interview lembaga letrik negara aka tnb


assalammualaikum semua...

lama rasa x update2 cite kat sini, gambar pon dah lama x snap, malas plak rasanye hehehe

alhamdulillah, ramadhan dah selesai, syawal pon dah masuk setengah bulan ni... semua perancangan beraya berjalan lancar cuma sebelum balik kampung tu, benda yang aku tunggu2 xdpt2, last2 lepas raya baru dapat... sedih la jugak, tapi kan ade kata;

Jika sesuatu itu MILIK KITA, SESULIT apapun jalannya, Apa pun RINTANGANNYA, PASTI dan PASTI akan JADI MILIK KITA.
Kerana itu MILIK kita yang ALLAH tetapkan..Tetapi.. Ingat.. Jika sesuatu BUKAN MILIK kita, walaupun MUDAH JALANNYA, walaupun BERSUSAH PAYAH kita untuk MENDAPATKANNYA, ianya TIDAK akan PERNAH dapat kerana itu BUKANNYA MILIK kita yang DITETAPKAN ILAHI...

xpe la abaikan je la benda tu hehehe...

emmm bulan jun yg lepas tnb ade bukak iklan jawatan kosong, aku ni mmg ske la apply2 keje2 kosong ni hehehe... jawatan nye; Executive grade 07. Jawatan ni up sket drpd juruteknik tingkatan biasa sbb guna diploma... sebelum2 ni pon aku penah apply jawatan ni tapi x penah tersangkut nama aku utk panggil interview, tah camane kali ni ade rezeki plak...

interview nye isnin lepas 3hb september, masa raya aritu aku de sempat sembang2 ngan menantu cuzen aku, die abg ipar kpd anak sedara aku yg baru kawen aritu (ade aku cite kat entry sebelum ni), tah cane bleh plak "tersembang" ngan die, sbb die ckp die budak scholar JPA, n tah cane die kata die sedih dengan graduan2 yg ade result2 gempak2 tapi bila tang interview je kantoi~~

betul jugak cakap die, masa aku habis belajar dulu2 pon banyak sangat interview yg aku pegi tapi 1 pon x sangkut, smp aku rasa "down" yg teramat2, smp kan aku rasa x guna aku penat2 belajar masa kat poli... tapi sebenarnye salah aku sendiri masa interiew x reti nak jawab2 soalan interviewer huhuhu

so isnin aritu aku pegi la interview, tapi disbbkan sebelum2 tu raya, mane ade study sgt, aku study sket2 je kat opis... masa interview tu aku org no 3
ramai jugak yg dipanggil interview sbb interview tu berjalan 10hari, xtau la bape exec yg diorang nak amik
interview aku kul 9.30pg kat ILSAS bangi, dekat je ngan umah aku dok skang, senang jugakla pegi sane

interviewer nye 2org perempuan, mula2 aku risau gak kot2 interview dalam BI rupenye dalam BM je, senang hati aku...
mula2 diorang suruh kenalkan diri, bila aku ckp dh keje gomen diorang pelik la kenapa nak tukar keje... pastu diorang tny ape kesukaan aku, n banyak sembang pasal keje sekarang je...
ade jugak soalan teknikal; berapa pembahagian voltan talian atas, berapa pembahagian voltan ke kawasan domestik
soalan pasal tnb die tny; apa ko-bisnes tnb, apa yg aku tau pasal tnb, kenapa nak masuk keje tnb

sket je soalan teknikal, mungkin sbb aku dh keje kot... die tau aku dh lupe semua benda2 teknikal ni hahaha

paling x leh blah, die tny umur aku, "berapa umur awak sekarang?", aku pon jawabla, "25", pastu die tny "dah kawen ke belum ni?", aku pon jawab je la, "belum lagi", pastu die tny lagi, "bile nak kawen ni?"... adoiiii bengkek je ngan soalan ni, aku jawab je la, "nnt ade rezeki nak kawen, saya kawen" hahaha... senyum je interviewer tu... cissss malu aku

aku xtau la aku dpt ke x jawatan ni, tahun lepas pon aku ade pegi interview LHDN; pembantu tadbir (kejuruteraan) gred 21, tapi xde rezeki nak dpt huhuhu

tapi soalan2 teknikal yg diorang tny aku xdpt nak bg jawapan tepat sangat, sbb bila masuk bilik tu semua benda aku lupa, blank terus kepala otak ni huhuhu

skang ni keje aku doa n tawakal je ngan ketentuan rezeki yg allah nak bg, kalau ade rezeki dpt keje baru ade la, kalau xde, redha je... tapi korang doa2 kan la ye aku dpt, banyak sket gaji bleh la belanje korang hehehe



## paling x puas hati interview TM, setakat suruh kenalkan diri je... cane die nilai? tension aku ngan TM hahahaha

No comments:

Post a Comment