Sunday, June 19, 2011

preview 3,2,1 cinta (bazir duit hokeyyy!!)


assalammulaikum semua...

semalam aku tertengok cite ni sbb kawan aku nak tgk sangat, aku drpd awal dh agak cite ni x best langsung n tekaan aku gerenti tepatla beb...

cite ni pasal sorang pompuan yg risau sangat die xde jodoh sbb ayah tiri die ade sebut pasal jodoh n mase kat kolej pon bestfren die pon mentioned bende yg sama drpd majalah remaja, "artikel muka surat 28 perenggan ketiga, nisbah laki kpd pompuan 37:1 beb... aku x nak jadi andartu" (lebih kurang gitu la diolog awek tu

ok2 aku cite drpd awal ape yg aku x puas ati pasal cite ni, ok2 start2 cite ni tunjuk Piere Andre (besfren Diana Amir) mendaftar kat sebuah kolej...
yg peliknye mase daftar die dftr bawak kad pelajar Unisel, tapi x lama pastu Diana Amir dtg bawak motor ngn gaya tomboy masuk kolej yg berlatar belakang Uitm Shah Alam, aku yg x penah masuk UITM pon tau yg bangunan2 tu bangunan uitm, bab cat yg diorang guna kale ungu-putih... adoiii tau la bajet low, tapi kalo nak wat uitm,wat kat uitm je la,x payah la nak buat 2 tempat...

ok mase2 awal masuk c Diana Amir ni dah belasah sorang budak laki, hanya sebab budak laki ni letak tangan kat bahu, mase tu Diana ni pakai helmet, so mamat tu igt laki la... x psl2 kene belasah... aku rase tomboy ke pengkid ke xde nye nak belasah org x tentu pasal... diorang pon tau adab la bro!! (memalukan kaum tomboy je..ni yg 1st tau)

pas Diana dh daftar kolej die terbekenan kat sorang mamat encem n kegilaan kolej, Farid Kamil (Nazril)...tapi Nazril ni kalo ade awek nak dekat die, die mesti wat mata juling kire nak tolak la awek yg dekat die tu...

1 hr besfren Diana ni cite pasal artikel perigi cari timba sebab kaum pompuan dah makin ramai n laki makin sikit, so Diana ni amik keputusan nak ngorat Nazril... stat tu macam2 die buat nak amik perhatian Nazril, bleh plak buat banner besar2 letak kat fakulti " Sam Suka Nazril" (Diana Amir watak die Sam/Aishah)... pastu mase orang tgh setup nak buat event bleh plak die amik mikrofon nyanyi tuju lagu kat Nazril cakap die ske Nazril, mase announcement pon ade die selit announce "Sam suka Nazril"... n ade 1 part x logik, Diana kene bersihkan kwsn fakulti, die sapu kawasan yg ade banyak daun kering... pastu die susun daun kering "Sam Suka Nazril", tapi mase besfren die dtg n sepak daun tu, daun tu sebenarnye bukan daun tapi cm kertas... adoiiii tolong la buat real sket....

aku rase gaya c Sam ni mengorat Nazril,mmg melampau gile, memalukan...
ok2... aku mengaku yg aku pon penah nak mengorat sorang mamat ni tapi xde la smp cmtu sekali... aku rase Nazril tupon leh malu n malas terus nak layan c Sam tu...
adoyaiii buat la gaya mengorat yg best sket yg betoi2 logik... ni cam tangkap muat je... aku rase x penah la ade org buat cmtu....

tapi ending die, baru tau yg besfren Diana ni dh lame ske die cuma c Diana ni je x realise, n sebabkan hati Diana pilih besfren die instead of Nazril walopon mase tu Nazril dh stat ske die...

yg ok ada la diselit elemen kekeluargaan n rase kasih sayang pada anak2 yatim...

adoiii sedeh n rase nak gelak guling2 pon ade sbb cite cmni bleh masuk panggung... aku rase pengarah mesia ni leh buat cite yg baik cuma cm malas nak kaji betul2...

aku bagi 0.5/10 bintang...


p/s: bg aku x salah perigi cr timba tapi xyah la smp wat banner tulis "saya suka awak", kalo aku pon segan nak buat hehehehehe

2 comments: