Sunday, June 19, 2011

selamat hari bapa

assalammualaikum semua...

hari ni merupakan hari bapa, ala... hari2 pon sebenarnya hari bapa, kene hormat kene memberi kasih pada bapa kita...

tapi sejak akhir2 ni, aku byk buat salah ngan bapak aku... aku x penah wat entry pasal bapak aku kan... entahla...

mase mak aku ade, mak aku cite yg aku ni mase kecik2 manja ngan bapak aku, kalo tido mesti nak tido bawah ketiak bapak aku hehehe
aku ni anak pompuan the only one dalam family n dapat aku mmg la susah, ni mak aku cite ehh... mak ayah aku nak sangat anak pompuan n mase thn 1984 mak aku dpt mengandung anak pompuan tapi sayang akak aku x sempat nak lalui hidup kat dunia ni, dia meninggal kat dalam perut sebab lemas, die lambat kuar mase kelahiran die tu...
tapi mase thn 1987 mak ayah aku dikurniakan anak pompuan yg tah ape2 iaitu aku...

mase kecik aku akui aku mmg ske ikot bapak aku p mane2 je, kadang2 bapak aku nak p toilet pon aku sibuk nak tny bapak aku p mane hahaha... kalo bapak aku g umah kawan die nak sembang2 pon join ikot, ade 1 moment yg aku x penah lupa, mase tu bapak aku wat part time jadi bai jaga... aku ikot naik moto ngan bapak aku, aku ni xleh kene angin sket mst ngantok, otw p tmpt tu aku tertido nasib x terjatuh ke belakang hehehehehe

bapak aku ni mmg jaga sangat la aku, nak p memane kalo boleh die nak bawak, kalo aku cakap nak p tambun pon die nak bawakk adoiii bukan jauh pon tambun tu ngan umah aku, ade la 15min je rempit

kalo bab makan, bapak aku mmg pandai masak, kalo mase die muda2 dulu kalo masakan yg ala2 berempah tu, bapak aku lebih ske giling sendiri drpd beli kat kedai,ade lagi batu giling kat umah, aku x reti la guna... mase mesin putar tepung utk wat kek kat umah tu elok lagi, selalu jugak bapak aku wat kek, kek karot la, kek gula hangus... kalo ikotkan abg2 aku paling beruntung sbb mase zaman diorang kecik2 mmg mak ayah aku rajin wat kuih...
bapak aku ske makan ape je...tapi die ske masakan yg ala2 india + arab2...

bapak aku ske memburu, die ade senapang sendiri... mase aku kecik2 hujung minggu je die ilang ikot kawan2 die masuk utan cari ayam la, pastu bawak balik masak hehehehe

bapak aku ni jugak garang... ske marah2, kadang2 bile die bad mood habis smua org kene marahhh...
penah la aku terpk nak keluar dr umah sbb x thn bapak aku asyik kongkong aku mase zaman belajar dulu tapi x jadi sbb mak aku sakit...

tapi sejak mak aku meninggal banyak jugak perubahan, die pon x kongkong aku sangat dah... aku rase aku ske bapak aku mase ni...

bile bapak aku wat keputusan kawen lain bile mak aku dh xde ni, aku cm x bape la dah ngan bapak aku... aku xske org yg dh ckp cmni, pastu buat yg lain plak... tambahan plak isteri pilihan aku ni aku x berkenan sejak dr mula lagi...

hmmm... aku tau aku dh buat macam2, aku buat banyak dosa kat bapak aku tapi... entahla, aku cuma boleh berharap bapak aku maafkan aku,n pasal sikap aku pada bapak aku skang, mmg susah la nak ubah sbb aku mmg dh makan hati ngan bapak aku skang...

selamat hari bapa abah, moga abah sihat selalu, panjang umur dan sudi menjadi wali pada ita kalo2 ita kawen nnt


No comments:

Post a Comment