Sunday, December 11, 2011

eclipse

assalammualaikum

malam tadi merupakan kejadian gerhana bulan, rasanya 1st time in my life aku tgk ni, sbb selalunya tgk gerhana matahari je tambahan plak, gerhana bulan ni jadi waktu malam je, so aku lebih pentingkan tido dr tgk gerhana apatah lagi solat sunat gerhana huhu

petang tu aku dpt msj dr jiran aku kat sini, kenal die kat fb, en nazry... en nazry ni aku kenal sbb kan fotografi, sblm ni die ajk aku shoot micro belakang umah tapi asyik x jd je, so malam tadi ade peluang jumpa n join die shoot gerhana kat atas bukit dekt depan umah kitorg je

masa smp tu, bulan x jadi gerhana lagi... en nazry bg aku pinjam lens 70-300mm tamron die sbb die ade lens lain, dh la lupa bwk tripod, en nazry gk bg... masa smp ats bukit ade 2org fotografer lain dr presint 18, en jamal ngn sorg lg pe tah nama die... en jamal ni pon baik sangat2... die yg pasangkan tripod and adjust setting kat kam era

masa nak shoot, keadaan x mengizinkan, dh la banyak kilat n guruh plus awan yg tebal sangat2, habis bulan dilitupi awan

last2 en jamal ajar cara buat light trail... huhu mangge aku dpt belajar n snap light trail... pastu nak snap kilat pon dpt... tapi xde la clear sangat

fotografer2 ni baik2 la... semua pon x lokek ilmu sama cm aku g kursus hari tu, smp skang pon kawan2 kat kursus tu ade beri tunjuk ajar... i wish aku ni laki n boleh join diorang senang2 je... aku ni pompuan cm limit sket nak lepak ngan fotografer pro yg kebanyakan nye laki... diorang pon segan kan

ni gambar2 yg aku snap malam tadi


ni captured pakai tamron 70-300mm


ni pakai kitlens 18-50mm

4 comments:

  1. Chitot , ko sungguh tau nnati jadi photographer handal leh buat duit.. aku kahwin ke..? time gerhana aku men netball...

    ReplyDelete
  2. hahaha...lmbt lagi tu.. setting pon fail lagi ni.. menang x main netball?

    ReplyDelete
  3. Haha kalah!!
    Takpa pelan2 belajar utk masa depan hg juga..InsyAllah leh buat..

    ReplyDelete