Tuesday, March 1, 2011

all about myself


haluuuu....

wah 2 post utk petang nie...

kali nie aku nak cite pasal diri aku sendiri plak means peribadi aku, asyik cite pasal persekitaran aku je... biarla korang nak kata poyo ke ape, tapi tujuan aku, aku nak korang tokok tambah lagi tentang diri aku nie, yang aku terlepas pandang ke

tapi kan aku nak start cite dr mane ekk??

1. suka berkawan

ok2 aku start dr aku kecikla, mase kecik aku nie kire byk kawan jugak la, aku ske berkawan tapi kan cthnye mase aku mule2 masuk tadika, aku menangis bagai nak rakkk hahaha tapi dah lame2, aku ade "klik" aku sendiri; aku ade 2 org kawan baik sorang nama azreen, sorang lagi adehhhh aku hilang ingatan plak nama die 2, tapi yg aku igt gigi die berlapis2 n bapak die keje TNB hikhikhik
pastu masa masuk sekolah rendah, pon kire ramai gak la kawan, aku kawan ngn budak melayu - india, lelaki - pompuan, semuala, n aku ade kawan baik; nurul husna n sazleen yanti (tapi sedih yanti skang x igt langsung aku sape)
kat sekolah ngaji pon boleh dikatakan 1 kelas tu kawan aku, n kawan rapat aku ; hafizah, elya,liana dll....
masa sekolah menengah, aku segan2 gak la nak b'kawan... tapi akhirnya aku ade jugak kawan n paling mengejutkan ade yang kenal aku padahal aku x kenal die, dia nie Cik Yan Yan, die dapat masuk sekolah asrama dulu, kira x de la aku sempat berkenalan sgt ngn die, tapi die ade je kim salam kat aku melalui sorang kawan lagi hahahaha... hebatt jugak la aku nie, ade jugak yg sudi igt tentang aku hikhikhik
last nye smp grad sekolah menengah aku ade 2 org kawan paling rapat; rabit n syim tapi malangnya, kami dah berubah....
malas plak nak cite zaman belajar or keje; so skang nie aku rapat ngn "klik" yg kenal sejak sekolah menengah ; juana, yanie, cikpah, munirah, mawarni....

2. kuat meradang

emmm.... aku ni kuat angin jugak la, tambh2 kalo 1 bende tu aku x buat tapi org tuduh aku buat

3. agak kasar

aku nie kan agak kasar la kalo bg seorang perempuan, gaya aku cakap, gaya aku jalan, gaya aku duduk, gaya berpakaian... semua la... mungkin sbb aku nie kurang pendedahan ngan dunia pompuan mase aku kecik, mak aku mane kesah aku pakai ape, janji tutup aurat, mak aku x heran pon aku x pandai masak ke, x masuk dapur ke, mak aku jugak x heran aku masuk aktiviti ape, sofbol ke taekwando ke, hahahhaha...mungkin sbb 2 aku kasar sampai la skang...

4. suka menolong

aku nie agak ske menolong la, kalo aku leh tolong aku tolong... cthnye mase tu kawan aku mintak tolong amikkan die kat 1 tempat, kata la masa tu aku tgh kuar ngan bapak aku ke ape, kalo aku leh ajak bapak aku amik die, aku akan ajak n tolong die (dalam pada mase same aku mengepow bapak aku)

5. ske bahagiakan org lain

aku ske tgk orang lain hepi, x kisah la femili ke kawan2 ke, cthnye kalau 1 bende tu kawan aku nak and mase tu die x mampu, aku mesti belikan utk die, asalkan die hepi...

6. xpandai buat keputusan

nie memang kelemahan yang ketara la, aku mmg x pandai wat keputusan yg tepat, aku mesti nak tiru org lain, xpon aku main tibai je wat keputusan ape pon

7. ske menjaga kepentingan orang lain

kadang2 aku ske mengutamakan org lain drpd diri aku sendiri, akdang2 ade jugak la aku terseksa, tapi demi menjaga hati org lain aku x kisah

8. kuat

emmm... kuat ape agaknye tu? mcm2 la aku kuat; kuat makan, kuat tido, kuat tgk tv, kuat tgk kartun, kuat tetttt... hahahahah, kuat membebel jugak la, mcm2 la lagi

9. xske menyusahkan org lain

kalo 1 bende tu aku boleh wat sendiri aku wat sendiri, aku xske menyusahkan orang lain, sebabnye aku takot mane la tau aku susahkan org tu die xske ke, kang x pasal2 aku ilang kawan

10. cepat bosan

haaa... nie 1 kelemahan aku, cepat bosan la... cth mcm sesuatu bende kalo dah lama2 adehh bosan la, kadang2 dalam perhubungan pon same jugakk...adehhh...

11. senang jatuh cinta

emmmm... ni masalah berat.... aku nie senang "minat", "suka", n "fall" kat lelaki yg memenuhi citarasa aku, emmmm.... tapi malangnye diorang DEFINATELY SAY NO!!!!

12. x ske membaca

mase zaman belajar2 dulu aku mmg xske membaca, sampaikan subjek yg banyak membaca mesti aku xdpt score dengan baik
tapi skang ok sket la, rajin gak bace blog, bace buku motivasi dll

13. ske math

math mmg feveret subjek aku, igt lagi mase sekolah menengah aku ske la wat homework addmath, sampaikan bila dapat jawapan, kawan aku xdpt jawapan mesti sharing2 la..

14. ske tgk tv

yg nie mmg la, tv ngn aku x leh dipisahkan... mesti nak tgk, tambah2 kalo ade cite best hehehehe (terutama sekali kartun)

15. ske mengomel sendirian

hahaha... aku ni kadang kalo ade bende aku xpuas hati insyallah la aku akan mengomel2 macam bomoh bace mentera serapah tu, dr dulu lagi smp mase sekolah mase buat tshirt kelas, diorg describe aku as "grumpy"

16. ske laki ensem

choiiiii x leh blah mashi nie... aku ske la usha2 laki ensem nie, usha je la, nk dapat 2 x payah mimpi la

17. ske kartun

aku mmg ske kartun, skang nie aku minat la tgk spongebob ngan Ben10... ahaksss mengong tul aku nie, macam budak kecik

18. ske kucing

ni feveret binatang aku, ade sekor kat umah, kalo x kene buli x sah la, kadang2 aku ske bisik kat telinga die suh die doakan aku hahahaha... lagi 1 perkara mengong

19. pelik/ misteri

aku rase ramai yg cakap aku pelik/ misteri... dulu2 mmg aku penuh dengan rahsia, cuma skang nie je aku byk luahkan perasaan aku

20. penakut

hahaha nmpak je macam brutal, padahal penakut tahap gaban cthnye;
a) mase nie nak masuk umah antu, kat melaka x silap, punya takot nye dengar kawan2 lain jerit, smpai aku x berani langsung bukak mata
b) kalo dok umah sewa sorang2, tido pon pasang lampu

21. ske pk bukan2

aku mmg ske pk bukan2, cthnye; dok dalam bilik sorang, mesti pk ade "bende" kat sudut2 bilik tu... huhuhu... last2 diri sendiri yg takot

22. xpandai bergaya

aku mmg x pandai bergaya, tambahan plak ngan fizikal aku nie, emmm... susah la nak cr baju

23. x memilih

aku mmg x memilih dalam banyak bende, kalo makanan ke, asal sedap bedal je

24. caring n memanjakan

emmm... yg nie cube korang tny org yg rapat ngn aku, aku agak caring n ske memanjakan orang lain la... huhuhu

25. merendah diri

erkkkk.... nie mmg smpai skang aku xleh kikis la drpd hidup aku nie, mmg kire hobi la merendahkan diri nie, bukan setakat rendah diri yg humble tu, tapi aku ske merendah2 kan martabat diri aku, kadang2 aku rase aku ni x sehebat mane mcm org lain

setakat nie la cite pasal diri aku, nnt aku dapat tau lagi aku update k... korang rase tul x aku camnie?

2 comments: