Tuesday, March 1, 2011

study.. nak jadi student balik

assalammualaikum...

lama dah x update blog pasal diri sendiri, huhu rutin harian aku kat opis nie kalo xde keje aku view blog encik boss yg aku agk ske usha die, adesss... padahal laki orang 2, bahaye tul aku nie, ske jugak la aku bace post2 die, walopon blog die dh x update dh, tapi ske la tgk gambar yg die snap, n edit...smart2 belaka...kagum la
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

emmm.... setakat nie aku keje ok la, cuma bosan sket bab unit aku nie aku rase aku sorang je yg x byk keje, melepak je aku nie hahahaha
kat cni aku kagum ngan 2,3 org boss yg tua setahun dr aku, tapi kiranye diorg grad dr sekolah menengah same2 tahun ngan aku la, tapi tgkla, atas kecerdikan n ke'excelent'an mereka belajar, muda2 dah jadi penolong pengarah gred M41 a.k.a pegawai tadbit diplomatik (PTD).... bestnye gaji dah tentu2 mengancam, n senang la diorang nie nak naik ke gred 48,54 dan seterusnya....

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

menyesal tue mesti la ada sbb dulu aku nie x nak belajar bebetul...hmmm....

tapi kan, aku ade la jugak cita2 nak sambung study ala2 PJJ, tp 2 la, kewangan kurang mengizinkan... nak buat pinjaman pelajaran, pinjaman PTPTN n kerajaan Negeri Perak pon aku x bayo lagi..adehhhh
tahun lepas ade jugak apply UTM space, kos pure elektrik, tapi mase 2 mmg xde duit la nak bayar yuran pendaftaran...

baru2 nie kawan aku yg grad dip same2 aku kol, wahhh x sangka die dah sem6 kat UTEM... best nye... lagi dua sem dah nak grad dapat degree... teringin nye....

emm... aku nie rajin jugak apply2 U nie, mase abis dip dulu aku ade letak matlamat (acece... aku ade matlamat kah?) kalo xdpt keje tetap nak sambung study, so aku apply, dapat plak Uni yg mmg idaman aku iaitu KUKUM ni nama lama die, nama baru UNIMAP, kat perlis, kos yg aku dpt definately bukan kosmetik, aku dapat kos elektronik industri... pergghhh gempak je nama kos nie, tapi mesti best bab leh blaja robot, leh sambung blaja PLC, n yang TERBAIKK leh blajo math (subjek kegemaran aku since sekolah)... tapi malang jugak la time nie aku mintak kat bapak aku dalam 2ribu utk daftar die kata "abah x de duit la"... adehhhhh... hiba jugak la...
mase nie, kawan sekelas aku sibuk2 la tny "ko dapat mane mashi?", " aku dapat UTEM"... "aku dapat Unimas"..."aku dapat UTHM".... n diorang pon dengan bestnye memulakan sesi pengajian diorang pada julai 2009 tue... n aku ketinggalan bekerja kontrak, sampai ujung tahun tu... sedih jugak la... tapi nak wat cane aku pon xde duit mase tu

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com



mase next year 2 aku apply lagi, rajin betoi aku nie bab mase nie kontrak keje pon dah habis, sekali lagi aku cakap, " Kalau takda rezeki keje tetap nie, nak sambung study!!"... so apply aku dapat jugak, aku dapat tempat yg aku x mintak n x ter pk pon nak pegi iaitu aku dapat oversea...

APA??? mashi dapat oversea??? (boleh blah la mashi oiii ko nak blajo kat oversea cm jepon ke australia ke, cgpa pon bukan 4.0...choiiii)

hahaha... aku dapat tawaran ke Unimas (universiti malaysia sarawak)... bapak!! jauh... x sanggup aku nak p, jenuh la aku nak balik kampung, dah le aku jenis homesick kuat... nasib baik n syukur ke hadrat ilahi aku dapat jawatan tetap di sektor kerajaan masa tu, so aku tolak tawaran sambung study n aku mula kerja...

pekerjaan aku bertaraf SPM, so gaji 2 sket la... utk aku yg kuat boros n macam2 bende aku nak beli ni, n ade byk gak tanggungjawab nie, x ckup la gaji skang nie, setiap hari aku masih berdoa agar aku dimurahkan rezeki utk dapat jawatan bertaraf dip, agar gaji aku lebih sket n segala kelengkapan dapat dipenuhi huhuhu....

so... skang nie aku nak cakap yang aku nak sambung study, sebelum nie aku penah set in mind yang aku nak ade degree dulu baru kawen, tapi kan memandang kan aku dah gateiii nak kawen, x kan sanggup aku nak tunggu da degree baru kawen? lagipon ngan gaji kecik aku nie, mane nak bayar hutang lama lagi, nak menyimpan lagi tambahan plak aku nie memangla PEMBOROS...

so cane aku nak sambung study nie? aku xde siblings yg leh tolong aku, aku x de parents yg leh tolong aku.... so semua terletak dibahu aku sendiri.... adehhhh... bila la impian aku nie akan tercapai yea? kan best kalo ade org kaye yang leh taja aku study, siap bg aku kete sebijik, kancil pon jadi la asalkan leh bergerak, leh ke kuliah... huhuhuhu... impian hanya tinggal mimpi yang tah bila leh jadi kenyataan

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

No comments:

Post a Comment