Sunday, March 13, 2011

aku diragut.....


assalammualaikum...

aku diragut....
macam suspen je bunyi nye kan? biase kita dengar peragut nie org yg ske meragut, tapi kalo kambing ke lembu ke depa meragut rumput kite panggil peragut gak ke? hehehe....
kalo kat dunia manusia plak, peragut nie seorang yang jahat, kadang2 bukan sorang tapi berkumpulan... diorang nie bukan ragut rumput, tapi ragut beg tangan, brg kemas, dsbg nye... kalo mcm lembu ngn kambing tadi kan, depa ragut guna mulut tau, tapi manusia nie xkan la die nak ragut beg guna mulut plak kan, so die guna tangan la, kadang2 diorang naik moto bab senang nak cilok2 pas ragut mangsa.

ehhhh apa daa aku merepek pasal ragut2 nie? hahaha...

setakat nie alhamdulillah aku belum pernah diragut, harap2 xla, mau nye aku trauma kalo kene ragut nnt, aku nie nama je penah belajo taekwando, emmm teh kundur ade la

ayarkkk ke laut lagi aku...

sebenarnye aku nak cite kadang2 aku rase kebahagiaan aku diragut, aku x de suspek sape2 ragut aku, cuma aku rase kebahagiaan aku diragut oleh sikap aku sendiri, mungkin diragut oleh cara perwatakan aku...

mesti x paham kan? sebabnye kan... aku pon xpaham... huahuahua

entahla... tah bila kebahagiaan tu akan dtg semula? mungkin jugak aku kene cipta kebahagiaan baru, ye la mcm mangse ragut tu, habis IC, lesen semua kene ragut sekali, pastu mungkin ada yg baik jumpe bagi balik, kalo yg wat x tau or hilang cmtu je, kene la buat segala dokumen baru kan...
so aku pon mungkin kene wat cmtu la, atau pon aku tunggu dengan penuh sabar je mane tau 1 hari nnt kebahagiaan yg diragut tu akan dipulangkan semula kat aku kan??


p/s : cemburu dengan kelurga org lain yg bahagia je selalu =((

2 comments:

  1. erm, dunia ni pinjaman je mashi.... yg kekal abadi kt akhirat nt....jd, jom pakat kumpul pahala byk2 cipta kebahagiaan hakiki kt sna nt.....huhu....aku doakan ko akan dpt kebhagiaan sbnr yg ko cri kat dunia ni......:)

    ReplyDelete
  2. betul 2... jom la kite berubah jadi lebih baik

    ReplyDelete