Tuesday, August 2, 2011

ramadhan 1432




assalammualaikum...

wahhhh kejap je dah masuk bulan ramadhan kan, rasa cm baru je lagi sambut awal muharam...
tapi tahla, xde feeling sangat la ramadhan tahun ni, dah 2x sahur aku sahur sensorang... sedihhh tul la... walapon thn ni thn kedua x pose kat ipoh tapi tahun lepas best la jugak, mungkin sbb tahun lepas aku dok ngan makcik aku, jadi time sahur ade anak die, cuzen aku, suami die, kawan anak die jadi xde le bosan sangat...

masa 1 ramadhan tu, ramai gak yang amik cuti sbb nak merasa bersahur bersama keluarga memandangkan 1st pose tahun ni jatuh hari isnin, aku pon ade gak pk cmtu, tapi cm malas plak... kalo kat umah pon x best, sebelum2 ni bapak aku ade, best sket, bapak aku la rajin masak pagi2, buat air semua... bila dh siap baru die gerak aku... kuikuikui sgt teruk kan aku, skang dok sorang baru tauuu...

masa mak aku ada pon mcm tu jugak, masa mak aku x sakit lagi, mak aku la masak la buat air semua, kalo ade certain2 hari x dpt nak pose, mak aku mesti tgglkan nasi ngan lauk sket utk aku makan bila aku bangun hahahaha... manjanye la aku ni, bila mak dah xde, bapak dah jauh baru tauuu susah, baru aku tau erti penyesalan huhuhu

kat putrajaya ni memandangkan xde transpot xde semangat nak p cari bazar ramadhan, aku ni ske merayau cari bazar ramadhan, masa belaja kat poli dulu, abis kelas je p tambun la, medan gopeng la, taman meru la, stadium la, lahat la sbb saje nak jalan2 tgk bazar ramadhan tmpt org hehehe... padahal bazar kat sebelah umah aku je kuikuikuikui...

teringat masa keje kat sekolah dulu, ada sorang pelajar laki ni, kategori budak nakal la die tu...die duk paling depan kire dekat la dengan meja guru, aku ske gak sembang2 ngan budak2 nakal ni, ada 1 petang ni dalam kul 12 lbh x slp, die mintak p toilet aku benarkan la, bila die balik dr toilet tu aku tny die, "p toilet td minum airrr ehhh...x pose ehhh..." (padahal aku tny sekadar nak melawak n saje ngusik die) sekali tu die sengihhh cm kerang rebus... jadi betul la die x pose... adehhhh budak ni la, dh le nakal, xpose plak... skang dah form4 dh budak tu x tau la die pose ke x thn ni...

time bulan pose ni aku xde la juadah feveret ke ape, sbb ape2 pon aku belasah je hehehe... tapi aku ske 2thn lepas gak x slp, aku dengar pasal air katira, air ni femes kat johor je tapi aku tgk de jual kat bazar ramadhan kat lahat, aku pon tryyy la... siyesss sedappp... tapi thn lepas aku g dh xde dah... mmg susah la nak cr air nie...

teringat plak masa buat reunion kecik2 kat JJ, buat berbuka pose bersama, walopon x ramai tapi best la sbb dapat jumpa kawan2 yg jarang jumpa... kalo thn ni ade lagi syok gak ni...

masa dulu2 rajin la jugak aku p surau utk terawih, tapi thn ni belom lagi, terawih kat umah je sorang2... mungkin sbb tu jugak la xde feel ngan ramadhan thn ni... baca quran pon kureng huhuhu...
(aku selalu berangan nanti kalo kawen nak ajak en suami aku tu tadarus quran sama2, sahur sama2, p masjid terawih sama2..hehehe)

ok la, selamat berpuasa semua, semoga puasa tahun ni lebih banyak kite dpt kumpul pahala k...

p/s: nnt kalo weekend free nak bukak pose same ajak la aku ehh... =))

No comments:

Post a Comment