Saturday, August 20, 2011

update mengupdate

assalammualaikum,salam ramadhan ke-19...

lama rasa x type2 kat cni, rasa macam nak luahkan sesuatu tapi tah la xtau nak tulis ape...

so aku start ngan rangkuman minggu ni je la...

isnin >>
xde pape yg best hari nie, kerja macam biasa... hari ni, Ustazah Fatma El-Zahra dtg bagi ceramah atas jemputan pihak jabatan, 1st time aku jumpa beliau face-to-face, selalunya tgk kat tv je... mak aku peminat ustazah ni, kalo mak aku ade mesti aku kol die bgtau dpt jumpa ustzah ni hehehe

selasa >>
16/8 aku sit utk exam pengesahan jawatan buat kali ke-2 huhu... hari tu aku gagal 1 bahagian,so aku kene repeat ler... adehhh selagi x lulus x sah jawatan... ape kes ngan aku ni semua exam aku nak kene amik 2,3 kali baru lulus??hmmmm....

hari ni jugak Sham Kamikaze datang opis aku atas jemputan pihak jabatan... nasib baik sempat dengar sesi pengalaman die berubah, walopon sempat dengar setengah jam je sbb tergesa2 dr mines sapura sbb g amek exam huhu... x sangka die berubah terus lepas jumpa imam besar masjidil haram kat salah satu masjid kat perlis yg die kebetulan je berhenti solat kat situ... nak dengar selanjutnya boleh tgk kat tonton kat rancangan "Luahan Hatiku"

rabu >>
17/8 kerja mcm biasa walopon hari ni cuti nuzul quran kat beberapa negerikat mesia nie, oleh sbb kawan aku cuti, aku pow die ajk p mines, nak cari baju raya... dpt la sepasang hehehe

khamis>>
18/8 kerja macam biasa jugak, hari ni jabatan panggil Imam Muda Asyraf pemenang Imam Muda Musim 1, tahun lepas pon IM Asyraf dh dtg cni, thn ni pon panggil lagi, mungkin die je x bz sangat kot... best jugak slot kali ni, santai je, x skema... kelakar jugak IM nie, keluaq abihhh loghat penang die masa ni huhu...

jumaat>>
19/9 kerja lagi... hari ni Ustazah Sharifah Khasif plak dtg sbb jabatan buat majlis khatam al-quran, jadi sesuai la panggil beliau... sebelum majlis tu, beliau buat ceramah dulu, masa ni aku masuk lewat sket, masuk2 je dewan dengar beliau alunkan ayat quran...perghhhh meremang bulu roma, mata yg cam ngantuk2 terus tersentap x jadi nak lelap, mmg sedappp sangat la alunan yg disampaikan ustzah.... pas ceramah majlis khatam quran pon dibuat kat surau jabatan, aku ngan akak opis cpt2 amik tempat sbb nak tgk n dengar beliau mengaji, sempatla rakam bacaan beliau sikit2...

p/s: teringat plak masa 2thn lepas aku terserempak ngan ustzah sharifah khasif kat manjoi depan sekolah rendah tcs beli cendoi, aku segan nak tegur beliau walopon aku cam beliau, last2 beliau yg tegur dulu huhuhu... bapak aku la minat sangat ngan beliau

tadi plak ade dua jemputan berbuka, 1 kat Umai Cafe, Presint 2 Putrajaya, ni anjuran jabatan aku n 1 lagi kat Marriot Hotel, Putrajaya anjuran Bank CIMB... aku ngan sorang akak opis ni pilih tuk g Marriot... huhu akak opis aku ni akak E suh aku bawak kete die sbb die x de lesen plus xtau bawak kete, nasib kete die auto, so for the 1st time aku bawak dr umah die - opis - Marriot Hotel... mcm xpercaya je aku berjaya bawak hahahaha...n paling x sangka 1st time jugak aku parking dalam bangunan padahal aku langsung xde pengalaman huhuh... n paling pelik leh plak aku parking kete tu siap masuk bontot dulu tu., straight plak kete tu...kakakaka rezeki betul.... thanks kak E sbb bg kepercayaan kat saya, even bapak sendiri pon x percaya anak sendiri =((



macam tu la cite minggu nie, hmmm... tah kenapa aku teringat kat sumone, kenapa tah die senyap je... kat fb pon x de nak tegur, msj-kol...adoyaiii lagi la xde... xpe la moga awak sihat2 je kat sana disamping femili k =))

"Barangsiapa yang telah membaca Al-Qur’an satu huruf daripada Kitab Allah, maka baginya satu ganjaran pahala. Dan satu ganjaran menyamai 10 bandingan. Tidak aku katakana alif, lam, mim itu satu huruf; akan tetapi alif satu huruf, lam satu huruf dan mim satu huruf”- Riwayat Imam At-Tarmizi

No comments:

Post a Comment