Monday, August 29, 2011

raya's eve


assalammualaikum semua...

sekejap je masa berlalu dah malam raya dah... macam mana persiapan korang?
raya tahun ni raya kali ke-3 tanpa mama di sisi...n plg x best ayah aku pon xde...

hmmm... mcm raya2 sebelum ni, perangai abang aku x pernah pon berubah... yg sorang asyik nak tido jer, yg sorang plak dok kat kerusi ngan remote tv kat tgn dr pagi smp petang... suasana raya apakah ini?

xpahamla aku ngan abg2 aku sendiri... penat dah aku tegur abg aku yg 1st tu yg 2nd tu mmg aku jarang cakap ngan dia...

kenapa korang mcm ni? umur korang nak kata muda x lagi dah, masing2 nak masuk 40an dah... tapi kenapa xde langsung rasatanggungjawab dalam diri korang ni?

kadang2 aku pelik aku yg muda,perempuan lagi tapi aku leh pk pasal tanggungjawab...

nak ckp pasal persiapan raya, xpayahla, kalo aku x suruh lap tgkp xde la, kalo xsuruh bersihkan toilet xdela...
aku xpernah dengar abg aku sendiri sebut nak cat umah ke, nak bersihkan kawasan belakang umah ke... langsung xde... kecewa la aku ngan perangai abg2 aku sendiri...

terdetik dalam benak hati aku ni, sekarang aku dh tau kenapa "kakak" aku xnak terus hidup kat muka dunia ni, "die" pilih utk "pergi" masa dalam kandungan mama lagi...
"kakak" kenapa xnak terus hidup teman ita? kenapa biar ita sorang2 hadapi cabaran bersama abg2 yg xtau hala tuju hidup sendiri...

selalu aku cakap dengan abg aku yg 1st, kalo dh xnak kerja kat luar, buatla kerja dalam rumah... bersihkanla rumah, cantik2 kan la... tapi hampa... kalo aku tggl umah macam tu n 2,3 minggu aku blk,rumah ttp mcm tu malah lagi teruk... hmmmm...hampa... sedihhhla....

utk korang... kalo ita n abah pergi dulu sebelum korang, pandai2 la korang jaga diri, pandai2 la korang jaga rumah mama ni baik2... tahla ita dh penat la dengan semua ni, berbelas tahun hidup dengan korang yg perangai tah pape ni buat ita rasa kecewa, malu, hampa, sedih....

kalo ita pergi dulu, pandai2 la korang jaga diri sendiri yea... harap2 korang berubah la...

selamat hari raya maaf zahir batin buat muhammad azhar dan muhammad faridz =,((

p/s:teringin nak rasa suasana raya yg havoc, berbaju sedondon seisi keluarga... teringinnn=))

No comments:

Post a Comment