Monday, November 14, 2011

dugaan


assalammualaikum...

monyok lagi muka aku hari ni, masalah aku kali ni berat sangat aku rasa...

sebenarnya masalah ni penah datang suatu ketika dulu, tapi alhamdulillah dapat aku atasi nya tambahan pula xde anasir2 yg menggangu...

hmmm... sebenarnya aku x suka cerita kisah percintaan aku, plus xde sape tau pasal benda ni, biasanya aku simpan sendiri je

aku terbaca kat 1 blog ni, kalo nak release tension, menulis, tapi tulisan aku buruk so aku decide nak type je kat sini hehehehe

sebenarnya macam ni, masalah aku yg create sendiri, aku yg terjun dalam masalah ni

6thn lepas aku kenal dengan sorang laki, mungkin sikap aku yg bersahaja n ala2 tomboy ni tah cemane die bleh ske kat aku plak... n kitorg berkawan rapat, rapat sangat... susah senang sama2, share minat yg sama, share happy moments bersama n macam2 lagi
until one day aku buat keputusan tgglkan mamat ni atas sbb2 tertentu, atas sbb yg aku rasa aku kena tgglkan dia
tapi 1 hari terdetik dalam benak aku perasaan rindu, rindu nak gelak2, rindu nak gaduh2... n masa ni aku dh cm gila talak nak balik kat mamat ni

ok2... tapi masa tu dh de masalah dh sbb masa tu aku berkawan plak dengan mamat kedua, mamat kedua pon ske dengan cara aku yg xleh blah ni... mungkin ade keunikan aku yg die bleh terima kot...

so... kan masalah tu, berkawan dengan mamat kedua tapi dalam masa sama aku rindukan mamat pertama

mamat pertama sgt sayangkan aku, sehinggakan smp sekarang die masih menunggu aku... hidup die kucar kacir selepas aku tgglkan die...

ni la kelemahan aku, aku akan cair pada rayuan org... aku akan jadi lemah bila org dalam kesusahan...
mamat pertama asyik suruh aku kembali pada hidup die... walaupun dalam hati ada sayang pada dia, tapi macam mana dengan masalah aku create bila aku berkenalan dengan mamat kedua...?

ya allah, kenapa aku berkawan dengan lelaki smp berlebih-lebihan macam ni? aku tau nafsu menguasai diri aku ni...

ni belum masuk masalah yg aku tambah lagi, aku ada perasaan pada lelaki yg lain plak... adoyaiii...

apa patut aku buat ni? setiap hari aku berdoa, tapi masih belum menemui jalan penyelesaian...
aku terjerat dalam masalah yg aku cipta sendiri

"ya allah jika benar mamat pertama jodohku, pemudahkan jalannya ya allah, dan jika bukan redhakan hatinya dalam menerima ketentuan jodohmu, ya allah... dan jika benar mamat kedua jodoh ku, permudahkan juga jalannya dan redhakan hatinya jika bukan jodohku bersamanya"

p/s: x sangka ada yg sudi menerima kekurangan diri ini... terima anda berdua kerana benar2 menyayangi diri ini... sayangilah aku hanya kerana tuhan kita allah s.w.t


2 comments:

  1. isthikarah ye mashi..jgn pk sgt soal siapa jodoh kita..bia Allah yg aturkan..yg pnting isthikarah je byk2..

    ReplyDelete
  2. hehehe insyaallah... thanks 4 the respon

    ReplyDelete