Monday, February 14, 2011

kErahSiaAN wAniTa

assalammualaikum...

bende ni nak update sabtu hari tue tapi tertangguh sampai ke hari ni hikhikhik....

mula2 nak cite pasal 1st time melepak ngan member aku, cik yanyan kat putrajaya
punya la kitorg beriya nak g karnival wow yang digembar-gembur cambest kat iklan 2, ingat kan ade la retis ke kat sane, yg kitorg nmpk Yantzen je, dah la Yantzen xleh blah bawak kete, ade ke org nak kuar simpang die boleh plak benti kat simpang tu lame2, adehh tau le kitorg bawak moto je x bwk kete sport... hahahaha
dah pusing2 karnival, member aku ni lapo plak, so kitorg pon mam la kopok lekor spesel, ape tah name gerai 2, ok la bab die buat kopok lekor 2 mam ngan sos cili + cheese; dah mcm cheezy wedges la jugak hehehehe
dah kenyang mam, kitorg pon pk drpd balik tido baik melepak je, leh gak story mory same2, kitorg pon gerak p alamanda.
kat alamanda dah blurr x tau nak wat pe, so sebelum nak dpt idea nak wat mende kitorg pon g mam mekdi dlu, aku mam set big mac huhuhuhu
so melepak la kitorg, pas2 g tgk wayang "Sini Ada Hantu" n las p MPH tgk2 buku, aku berkenan kat dua buah buku;
1. Fikh Kerahsiaan Wanita - Dr Saadun Mus-ad Hilali
2. Mencari Pasangan Hidup - Ustaz Emran Ahmad
so cm biase dapat gaji nak samborr la buku2 nie hehehehe


aku nak cite yg sebenarnye pasal buku Fikh Kerahsiaan Wanita nie
aku rase buku nie patut dibaca x kira pompuan atau pun laki, kandungan buku nie banyak tentang perempuan la (sebut wanita cm matured gila plak)... sebenarnya perempuan perlu tau tentang dalaman dan luaran diri mereka termasuklah laki, kalo nak tau lebih lanjut pasal buku ni klik ni
bagi aku, aku rase laki pon perlu tau pasal perempuan, sbb nye kadang2 perempuan dewasa nie die segan nak tanya parents diorang, so die akan tanya suami die, so kalo suami die xtau pasal perempuan x best la kan...
pas2 plak, kadang anak2 nie ada yang rapat ngan ayah rather than ngan mak die, so diorg tny kat ayah pasal "hal-hal perempuan".. xkan ayah die nak cakap "p tanya mok hang la"... jawapan mcm nie kire mcm ayah 2 x bersedia la kan... hikhik
lagi 1 hujah knp laki kene tau... kadang2 ade suami yang kematian isteri, so anak2 die nak rujuk kat sape lagi kalo bukan kat ayah die kan... emmm... so laki kene ade pengetahuan ttg pompuan k... huhuhu


ok pasal buku no 2 plak, ade 1 tajuk yg best aku terbukak n bace ngan cik yanyan hehehehe... tajuk nye;
10 tanda kita wajib berkahwin
*sunyi di hati walaupun dikelilingi ramai orang
*kehidupan yang tidak terurus
*jiwa menjurus kepada jantina lawan
*hilang fokus apabila wujud jantina lawan (dasat la)
*cemburu melihat kebahagiaan org lain (yg ni aku ade, tp xde la smp hasad dengki)
*wujud perasaan sayang terhadap kanak2
*jatuh cinta pada seseorang (errrr....)
*desakan hawa nafsu
*beronani
*dorongan untuk melakukan hubungan intim

hahaha...ade la sket2 yg kene ngan aku... tapi masalah nye xde yang meminang aku... aku nak p pinang org, duit simpanan pon xde, kalo kaya cam isteri nabi Siti Khadijah xpe la jugak huhuhu


dah alang2 aku tulis pasal buku2 nie, aku n ak relate la ngan laki idaman aku, sebelum2 nie aku de cite laki cane aku nak... so nak tambah sket lagi n hopefully dapat la;
^_^ aku nak laki yg selalu ingatkan aku ttg solat; setakat nie aku kuar2 lepak ngan laki yg aku rapat diorang x penah pon ajak solat bile time solat sampai... emmm... selalu nye aku yg tarik diorang p solat... adehhh...
^_^ aku nak laki yg boleh ajar aku mengaji; kalo boleh dah kawen nnt aku nak suami yg tiap2 pas solat maghrib kitorg akan bace quran same2, dia akan tgk care pembacaan aku n betul kan
^_^ aku nak laki yg x mcm bapak aku huhuhuhu
^_^ aku nak laki yg amik tau pasal aku, yg betul2 leh terima ttg aku, keburukan, kelemahan, my past, my femili
^_^ aku nak laki yg ske melancong, bukan melencong ehh... nie best leh selalu ajak kuar makan angin heheheh
setakat nie tu la, nnt ade lagi aku update hehehehe
alangkah bahagia nya kalo betul2 dapat laki mcm 2


blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

5 comments:

  1. tak perasan lak yantzen masa dia bwk keta tu..haha

    ReplyDelete
  2. ala..yg mase nak park moto 2, yg aku nak p seberang jalan, die p benti tgh2 jalan 2..lme pulak 2

    ReplyDelete
  3. ko mmg... ko ats moto ske berkhayal ke? hehehe

    ReplyDelete
  4. hahah mana la aku nak tgk pemandu...

    ReplyDelete