Monday, February 14, 2011

shenta (^_^)

assalammualaikum...

hari nie mcm nak tulis sket pasal kisah shenta hikhikhik
blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

aku rase diri aku nie seorang yg cepat simpati, xleh tgk org merayu aku...
emmm... ok sebelum nie aku de rapat ngan sorang mamat nie, lame jugak la kawan dekat 5thn jugak la, tapi last2 aku bengang aku pon tgglkan hidup die... hehehe... sebab die x leh nak cite kat cni

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

sekenly, pas dh single kejap, adehhh... aku didatangi satu lagi dugaan or maybe ujian dr allah, sorang laki nie menyampaikan hasrat nak berkawan rapat ngan aku... emmm... die nie muda dr aku setahun, adoyaiii aku sebenarnye xleh blah kawan ngan orang muda dr aku, even kawan2 pompuan aku pon semua nye tua setahun dr aku, xde la yg sebaya n yg muda lagi dr aku... aku xleh la ngan org muda2 nie susah nak masuk n kadang2 aku jadi kurang respek kat diorang (konon besar sgtla nak berlagak hikhikhik)
tapi apa kan daya aku masih x leh lawan ngn ujian allah yg 1 nie, cite2 aku nak tgglkan dunia penuh dosa masih x leh lagi... aku terima laki nie jadi kawan rapat... padahal aku dh janji ngan diri sendiri x nak dah terjerumus ngan bende2 nie...

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

emmm... kadang2 aku selalu pk yg aku nie x spesel mane, x layak pon nak berdamping ngan mane2 laki, mane x nye sepanjang aku belajar kurang la laki yang sudi jadi kawan aku, mungkin fizikal aku yg menjadi batasan...
contoh mcm mase belajar dlu, kawan laki aku ade sorang dua yg rapat, mase mula2 meninggalkan alam persekolahan masuk kolej, kat kolej pon aku x berape biase ngan laki, nak sembang pon xtau nak ckp pasal ape, lgpon aku rase rendah diri gile2 la mase kat kolej 2, aku tgk budak2 laki n pompuannye semua pepandai je, x mcm aku....so yg nie pon membataskan pergaulan aku....
pas2 dh habis kolej, masuk poli pon same, dpt plak classmate yg xleh blah (kalo ade classmate aku bace nie mesti diorg marah) yg pompuan ske berpuak2, yg laki plak pndang slek kat pompuan yg x cun yg mcm aku nie, tp ade la 2,3 org kawan laki yg sempoi yg leh masuk kepala smp sekarang pon masih keep in touch.

so disebabkan pemikiran aku yg cetek nie, aku akan menerima sahaja sesiapa yg menyampaikan hasrat hati dia kat aku... aku x berani nak memilih, aku pon x nak melukakan perasaan org lain mungkin sbb aku tau cane perasaan nye direject

daripada pembacaan kat artikel nie, hati aku kuat mengatakan perempuan mcm aku nie x layak nak dapat lelaki yg baik, ye la sbb aku pon teruk, teruk dr segi ape;
* akhlak
* pergaulan ant laki n perempuan
* penjagaan aurat

agak2 aku masih boleh perbetulkan keadaan aku nie x?

baru2 nie kawan laki aku nie ade menyatakan hasrat utk pergi lebih jauh lagi dr hubungan sbg kwn rapat, tapi aku mcm x berape excited la dengar bile die sebut pasal 2, dulu agak excited la, tapi kan... sejak peristiwa mase raya 2, aku rase mcm betul ke aku layak utk femili die? die selalu kata kalau x percaya tny mak, tapi melihatkan cara mak die wat kat aku cm2, aku selalu pk mmg la mak die setuju nak die kawen, tapi ngan sape? aku selalu pk yg mak die dh pon ade calon utk die, cume tunggu mase sesuai je nak bgtau die... kadang2 aku pk ok jugak kalo mak die ade calon lain hehehe... bukan ape, ade beberape perangai die aku x berape berkenan la cume aku x berani nak sampaikan n aku x berani nak lukakan hati die lagi...

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

entahla... aku x kisah pon sape jodoh aku asalkan die leh terima sape aku nie, mcm dalam post aku sebelum nie, aku nak sum1 yg leh bimbing aku ke arah yg lebih baik bukan yg lebih buruk... n 1 lagi aku teringin sangat nak femili mertua yg menyayangi aku cm anak diorg sendiri... esp mak la... mungkin sbb aku xde mak lagi, dapat tumpang mak org lain pon jadila hehehehe...

1 lagi masalah aku... kdg aku xleh la jumpe laki yg menepati pilihan aku hahahaha, bile aku jumpe sum1 yg buat aku cairrr abisla, aku mesti minat habis kat die, padahal bukan nye die ske aku pon, agaknye tgk pon xlalu hehehehe... tahla mungkin sbb aku belum ade komitmen yg betul2 lagi kot buat perasaan aku jadi cmnie

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

doa aku; ya allah, percepatkan lah jodohku, pertemukan aku dengan seseorang yang boleh membimbing aku ke arah kebaikan yang menjauhkan diri aku dari kemaksiatan, yg membahagiakan diri aku di dunia n akhirat... moga2 doa aku dimakbulkan allah...
(walopon aku malu nak berdoa ngan allah sbb aku rase aku byk sgt2 buat dosa kat dunia nie)

2 comments: