Wednesday, February 9, 2011

rEzEKi aLLaH

assalammualaikum semua....


blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

wahhh banyak nye gambaran tentang perasaan aku sekarang nie... mane x nye, aku dengar lagi berita gembira pasal kawan baik aku yang bakal menimang cahaya mata.... huhuhuhuhu... hepi betul aku utk die.

tapi dlm mase yang same, perasaan camni pon ade;

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

hehehehe....

perasaan aku nie berlaku sejak kawan baik aku, ju, kawen lagi, tah la... aku gembira utk die bab die kawen, tapi at the same time (ewaaahhh cakap omputih plak) perasaan sedih pon ade... bg aku ju kawan yg baik, aku de beberapa kawan yang rapat n ju adalah salah seorang nye, bile die mengupgrade diri die kepada isteri org, rase sedih 2 mesti ade kan, cemburu pon mestila definately (aiseyman lagi sekali) ade jugak....
ye la mane x nye, kawan yg selalu lepak same, yg selalu ajk p piknikla, dh xde..means bile die dh upgrade status, mestila susah sket nak bersama kan....
emmmm... tambah plak skang bertambah upgrade, die pon bakal jadi ibu....huhuhuhuhu

camnie la.... utk motivasi diri aku sendiri; aku rase kehidupan dunia ni sementara je...Rasulullah pon byk ingatkan kita.. jgn susahkan hati dan pikiran kita dgn perkara dunia..Kalau kita ni mmg jenis malas2 solat, tak rajin baca Quran, culas dalam beribadah...apalah yg nak kita harapkan dari Allah?rezki yang mencurah2?harta bergolek2?
Rezeki yg Allah berikan pada kita sebenarnya sentiasa cukup..cuma perasaan cukup atau tidak itu yg Allah kurniakan berbeza-beza..merasa cukup dengan apa yg ada, itu tandanya rezki yang berkat..dari mana kita nak dapat perasaan tu? perasaan ini milik pemilik2 hati...Dia yang Mencipta kita..

amacam tul x ape yg aku ckp 2 (padahal paste je drpd blog org lain)
so... buat ape aku nak susah hati, lebih baik aku tingkatkan amalan pada Allah yg sentiasa sayang pada hamba2 nya.

last sekali sebagai penutup;

1.tahniah
2.semoga berbahagia
3.semoga sihat selalu kawan2 ku yg bakal dirisik
4.bakal ditunang
5.bakal dinikahi n menikahi
6.bakal menjadi raja sehari
7.bakal menjadi ibu bapa

dan seterusnye la.... hehehehe.... walau ape pon status kite, kite tetap sahabat selamanye...
motto aku dalam persahabatan

"OncE A frIenD WiLL aLLways Be A fRieNd"

9 comments:

  1. tu la..sorg2 kawn..pasni sapa pulak kan..sob3..

    ReplyDelete
  2. tau xpe... 2la kadang terasa jugak hehehe... susah nak kawal perasaan

    ReplyDelete
  3. sedih gak. x dpt bygkan my future camne. *sedih*

    ReplyDelete
  4. ok2...macih
    betul2... kan best kalo leh tgk future *wink*wink*

    ReplyDelete
  5. motip loli dah fren ngan superdodol?wahahah

    ReplyDelete
  6. haha..best tgk future tp x kan berlaku. huhuhu...

    kekup: motip? jeles je uols? hahahaha....

    ReplyDelete