Sunday, April 24, 2011

mAsaK LemAk KunIng


assalammualaikum...

kenapa tah ngn aku sejak akhir2 nie, bila tgk lauk masak lemak kuning, rase sebak plak... baru2 nie kat tempat kursus ade menu makan tengahari masak lemak kuning siput sedut, tibe2 aku teringat mak aku, n time 2 jugak aku rase sebak, nasib la aku jenis pandai cover line n x terikut2 ngn perasaan, tp xdela smp xde selera nak makan plak (time makan mane leh xde selera). sedap jugakla masak lemak kuning siput sedut tu, tapi rindu plak yg buatan tgn mak hehehe (banyak songeh plak)

tapi tu la dlm pale otak aku skang asyik pk masak lemak kuning je, aku paling ske masak lemak kuning sotong buatan my mom, aku penah gak masak tapi tang sotong tu faill, mesti liat kikiki (nie kes terlebih masak nie)... nak aku reti masak lauk nie x la jugak, main tibaii je, tapi ade la jgak masak sekali sekala tp bese guna ikan kembung je...

hmmm.... rindula ngn masakan tangan mak nie, ade x mak sape2 yg sudi masak kan utk aku? jempot la aku p umah korang ekk, nak rase... hehehehe
masa aku belajar kat poli, ade sorang kawan baik aku nie, memandangkan umah die xde la jauh sgt ngn poli, n aku plak ade moto nak angkot die balik umah, bila rehat tengahari panjang je mesti balik umah die p makan, bab mak die ske masak... (macih byk makcik, lame x g umah makcik bab segannn hehehe)

p/s : 1 sifat mak aku yg aku tak warisi ; pandai masak, pandai menjahit, mengait, rajin.... hahahaha

nota kaki : xpaham la ngn org tua nie, bila kol marah2, tapi bila xkol pon marah2... hmmmm... tahla peninggg

No comments:

Post a Comment