Thursday, May 26, 2011

coreT ciTe "priest'


assalammualaikum...

malam tadi aku p tgk wayang lagi, wayang malam tadi adalah wayang ke-3 utk bulan ni x slh aku hahaha...
aku g tgk wayang ngan geng2 yang kenal masa g pulau kapas; azhari, kerol, ngn amir c fotografer. tujuan sebenar sbb nak jumpe amir, konon nak bg cd gambar2 masa kat pulau kapas, tapi hampeh die dtg melenggang je, x bawak pon pic nye... ape daaa...

so azhari sbg penganjur, die yg cr tiket wayang, memandangkan rabu ramai org p tgk wayang, n kitorg pon nak tgk waktu mlm yg awal, so cite priest je yg ade... mula2 aku mmg x bekenan la nak tgk cite ni, sbb drpd tajuk tu aku dh x bekenan lagi... tapi aku dengar org kata best semangat gak nak tgk drpd cite Fast Furious 5 tu...

sinopsis cite ni pasal sorang priest ni rase bersalah sbb terlepas tangan kawan dia jatuh ke lubang vampire, vampire ni wujud n membunuh manusia kat kawasan tu, jadi priest2 ni la yg kuat yg leh bunuh vampire tu semua... lebih kurang cmtu la... hahahaha

tapi aku rase kalo budak2 remaja ke yg ske terikut2 skrip yg disebut2 dalam filem, amatla x bagusnye cite ni, dlm cite ni priest asyik sebut lebih kurang cmni la "jika membelakangkan church, bermakna membelakangkan tuhan"... hmmm... pastu tatu cross kat muka terpampang besar2...
pastu yg x leh blah, cite ni macam dh abad yg canggih, tapi ade yg guna barang2 lama... xpaham la, motor yg diorang guna plak bukan main lagi... wakakaka

tapi action2 dalam cite ni, ok la, sampai terkejut la aku hahaha... pastu nmpk real la sakit kene pukul sume x cam cite "kongsi" yg aku tgk minggu lepas, x sakit langsung aku tgk, pukul pon x kene...

bg aku cite ni x patut masuk tayangan kat mesia yg diiktiraf negara islam, sbb boleh merosakkan akidah, tambah2 kat budak2 remaja yg skang ni yg mudah terdedah n terikut2 ngn jalan cite filem...
cite pengarah mesia pon skang banyak yg tah ape2 langsung xde moral, aku mmg dah PANGKAH besar2 la kat cite ahmad idham, cite die mmg xleh blah skrip, dh la x best x kelakar, bosan... prof razak pon same, tah cane leh jadi prof tah... wakakaka
(aku kritik je pandai)

mase sebelom start filem priest ni, ade preview cite2 coming soon, banyak gile cite superhero; green lantern, captain america, x men, transformers... huhu cite captain america cmbest, cite pasal sorang laki yg rendah n banyak kali kene rejek drpd nak jadi askar tapi die x penah putus asa, last2 ngn semangat die, die dijadikan ujikaji, badan jadi tinggi n bermuscle2... perghhh sesemart la...

hmmm... pas tgk wayang kitorg p makan n gebang2 kat restoran kat area umah aku ni, kelakar gile bile cite balik mase kitorg mula2 kenal... pasni nak p men bowling plak huhuhu

nmpknye, banyak lagi cite nak tgk pasni, mmg la abiskan duit huhuhu

p/s: jom lepak ramai2 tgk wayang same2 nak?

2 comments: