Tuesday, May 31, 2011

dah setahun....


assalammualaikum...

ade pe dengan setahun ni yea? mcm2 jadi dalam mase setahun ni, ade yg x disangka2, dan ade jugak yg predict nak jadi n dah jadi pon...

drpd awal tahun lepas, aku wat keputusan merantau, dok kat tempat orang... aku ni jenis ske dok umah je, keje ke belajar ke bagi aku dok umah lagi best, lagi plak aku dh biase ngan kawasan2 kat umah berbanding tempat baru, tapi awal tahun lps aku ngan ju wat keputusan keje kat kL n stay same2 n bulan 4 plak aku dpt keje gomen, ingatkan leh la dpt ipoh rupenye keje kat putrajaya plak...

hmmm... pastu dalam bulan yg same jugak aku wat keputusan yg mengecewakan hati seseorang huhuhu... aku terpaksa melarikan diri drpd seorang ni, walopon dh 4thn kitorg kenal n macam2 susah senang dah lalui, tapi akhirnya aku wat keputusan yg teruk dalam hidup aku n lebih2 lagi hidup die, aku main blahh je drdp hidup die tanpa seberang berita, x msj, x kol, x jawab msj, x jawab kol...
kenapa aku jadi cmtu? sbb nye banyak n salah 1 alasan nye aku dah fedupp!!
biarla... die pon skang dah jadi milik org lain, dah tunang dah pon, walopon aku rase jugak kehilangan orang yg aku rapat n senang, tapi biarlah...
aku dah kenal pon ngan femili die, mase kitorg dah terpisah... mak ayah die ade jugak tny pasal aku, tapi diorang faham kot... huhu rugi jugak, kalo x tetiap kali raye leh makan ketupat palas, kek marble n kuih semperit mak die buat hehehe

n ant yg penting jugak ialah pejam celik pejam celik dah setahun la aku kawan rapat ngan seseorang ni, hmm... banyak gak kenangan sepanjang setahun ni, n yg paling teruk banyak gak yg aku sakitkan hati die, hmmm... teruk la perangai aku ni, aku cm x penah syukur ngn ape yg aku ade, aku masih nak cari yg lebih baik, sum1 yg bg aku, aku "suke" die...
aku masih ade sum1 else... n ade perasaan mengharapp...
tapi bila aku pk2 balik wat pe aku mengharap kat sum1 yg aku rase x mungkin die nak kat aku ponnn...
orang kata lebih baik kite suka pada seseorang yg sayang kite bukan kite yg lebih2 suke die... betul jugak tu aku rase

dah banyak kesalahan aku buat kat orang, cuma aku belom dapat lagi balasan atas ape yg aku buat tu sebab tu aku x pernah nak serik, n xpernah nak insaf ngn perbuatan aku

bila la aku nak lupekan "sum1 else" yg dok bersarang dalam otak aku nie, kalo diikutkan setiap ape aktiviti pon byk aku igtkan kat sum1 ni, cth nye la kan, cm nak p trip memane aku mesti nak ajk "sum1 else" ni, padahal macam la die nak pon... ok kalo nak lepak memane pon, org 1st dlm otak aku mesti die, adoyaiii sesak gile pale otak aku, gile teruk pangai aku... pastu ade lg, kalo mcm aku keluar p memane lepak ke, aku mesti pk, kalo ade "sum1 else" ni best jugak ni... xleh blah kan?? adoiii.. kan best kalo otak ni leh delete semua bende2 yg rase nak delete, xde la pangai aku gile cmni...

skang aku nak cube berpegang pada quotes yg kawan aku, cik Pah ni share kat FB;

"The greatest pain that comes fr0m love is loving sum1 u can never have, so if u love sumbody, let them go. If they return, they were always yours. If they don't,they never were
..."

aku rase aku patut banyak solat hajat n istikharah ttg masalah hati aku ni, aku x pernah tetap pendirian, x pernah nak setia, x pernah nak bersyukur ngn pemberian Allah...
(aku x pecaye solat istikharah tepat sbb penah mimpi sorang mamat yg aku rase FOR SURE bukan jodoh aku)

kalo ade yg tau camane nak ajar aku jadi seorang yg setia... tolong beritahu aku yea =))

p/s: aku rase aku leh jadi setia bile hubungan tu dh de ikatan kot..............

No comments:

Post a Comment