Monday, May 2, 2011

sELemBut KapAS

assalammualaikum...

pheww.... baru je sampai kul 0610 pagi tadi. letih tapi sangat merelekskan dan menghitamkan kulit hehehe

nak tau aku g mane? nie 2nd time rasenye aku menjejakkan kaki kat pantai timur nie, 1st time tu mase sekolah dulu, rombongan persatuan ke kelantan + terengganu

kali nie pon aku ikot rombongan yg di buat oleh jabatan aku ngn jpm, tapi sebenarnye aku x tau pon pasal rombongan nie, aku tau pon dr kawan aku cik yan yan, die yg provoke aku ikot die, hehehe... yg pelik org dr jabatan kt KL plak yg tau pasal rombongan nie (kwn cik yanyan). so memandangkan aku xpenah smp sane, n ade duit sket,aku pon setuju lajoin cik yanyan.

aktiviti trip ni; gerak dr putrajaya ke cotton island - semalaman di cotton island - jalan2 kat kuala terengganu - pulang

kitorg gerak dr putrajaya pttnye kul 2230 tapi, kawan cikyanyan pickup kitorg kat rumah agak lewat so kul 2250 baru smp jabatan aku (bus tunggu kat cni), n dh letak2 beg kitorg pon gerak (kirenye kitorg plg last smp hahaha)
smp terengganu lebih kurang kul 0620, smp2 terus solat subuh kat masjid dungun x silap (x igt nama masjid bab mamai kikiki)
pas dah solat kitorg p jeti, tapi kitorg terlepas feri ke cotton islandso kene tunggu yg kul 0830 nye, sementara tunggu tu,memandangkan masing2 peyot pon dah berkeroncong kitrog singgah bekfas kat salah satu gerai nasi dagang, sedap jugakla, tapi peyot aku masih meragam xbape selera nak makan so aku makan sket je ngan lauk kari ikan... best2...

pas bekfas, balik jeti balik, anggkot barang2 bab feri dah de... dr jeti ke pulau dalam 15-20minit je...nasib la xmabok laut ke ape, kitorg menginap kat "resort" Mak Cik Gemok (comeii je nama resort) resort tu x mewah la, cuma ok2 je la...
tapi masa kitorg smp tu bilik utk kitorg xde, bab ade tourist yg x checkout lagi... jadi pengurus resort tu suh kitorg parking barang2 dlm bilik sementara dulu pastu tukar baju utk wat aktiviti snorkeling.

1st time aku wat snorkeling, bab selama nie snorring (berdengkur) ade la hehehehe... aku nie mane tau berenang, tapi "cikgu" snorkeling tu kata xkisah bab ade life jaket... so pakai life jaket betul2 n pasang ketat2...
so smp masa nak trun... berani x berani sgt la, trun2... blooobbbb... aku pon masuk dalam air, mmg la terapung tapi perasaan takot lemas tu ade, ade abg yg agk expert tu ckp, rileks je x kan lemas nye, terapung je... so aku pon kawal minda n yess ok dh sket berjaya gak aku snorkel walopon kadang2 bila goggle masuk air aku nak benti kejap aku jadi panik hahahaha....
best2 dapat gak tgk batu karang ehhh silap, terumbu karang... ikan pon comei2 je dlm air tu, tenang je bila letak muka dalam air tu, lupa la segala ape yg ade dalam kotak fikiran nie, tapi smp sakit2 la tekak nie menelan ayorr masin kikikiki

emmm.... dh letih main2 dlm air aku pon lepak je kat bawah bot, smbl2 snorkel kat area bot je... nie aku nak cite kawan yanie hilang hp die...
kawan yanie naik atas,main2 hp die amik2 gambar pe sume, sekali pastu die pon terjun balik dlm air (die nie teror berenang) pastu die naik balik, die nak gune hp die balik, pastu x jumpe,die mintak org kol no die, sekali no die x aktif dah... so dh tau la yg mase die terjun pas gune hp die tu, die terjun dengan hp die sekali huhuhu.... bestnye ikan kat dalam laut tu dpt gune hp...huhu... die pon g cr2 dlm air tgk dah xde dah... sayang je... tapi die redah je la

petang tu xde la aktiviti sgt,mula2 kitorg excited nak naik banana boat tapi pas minum petang "cikgu" snorkeling ajak p pulau sebelah namenye Gem Island,die kata sana pusat penetasan penyu, kene bayau rm10, mula2 igt betoiii la dpt tgk penyu, rupenye penyu ade la beberape ekor yg dah menetas tapi x lepas ke laut lagi n yg ade telur penyu dalam tanah hahaha... tapi resort2 kat Gem Island tu shantek2 belaka, tapi mahal sket la dr rm300 ++ semalam

balik dr gem island, aku, cik yanyan, kawan cikyanyan, kwn kpd kwn cik yanyan n rumate kawan2 cikyanyan (saje bg kome pening hahahahaha-nnt aku cite pasal diorang) kitorg terus setuju nk gak naik banana boat walopon time tu dh dekat nak maghrib...
aku excited nak naik banana boat bab sebelum ni kat teluk batik x dijatuhkan dlm air,so x rase splashhh hehehehe
so kitorg tambah sorang lagi akak opis aku, kitorg ber'6 naik banana boat rm15 sekepala, mula2 sorang mamat nie (amir) takot gile bab die kata x penah naik,tapi kitorg kenekan die suh die dok depan sekali hehehe.... jenuh la die bace doa berbakul2 bab takottt, die bleh plak pk yg nnt die kene campak tu smp melantun ke udara (pelik2 mamat nie)
best la,mungkin kitorg org last yg naik banana boat tu, die bawak kitorg jauh gilesmp tgh laut, pusing smp pulau sebelah, aku pk buatnye die jatuhkan kitorg kat tgh laut nie mau naye...
best gile bab dapat g jauh hahahaha
pastu tibe2 dengan x semenena2 bot yg tarik kitorg tu die slow n tibe2 buat lap semacam rupenye die nak jatuhkan kitorg, pe lagiii.... splashhhhhhh....bloobbbb... masuk dlam air,memandangkan dh de experience terapung dgn life jaket so xde la takut sgt, tapi life jaket aku terbukak plak, nasib baik still tersangkut kat badan cuma xleh nak pinkan balik je,so berenang je la g kat banana boat balik,nak naik susah so aku naik boat dulu pastu baru naik banana balik hehehe

malam pon x de aktiviti,kitorg lepak ber'5 je, makan2 pastu nyembang, 5 org nie terdiri drpd aku, cik yanyan, azhari (kawan cikyanyan), zam (kawan kpd azhari) n amir (kwn org lain), kitorg nie kire baru kenal la kat trip nie, tapi dh leh jadi click plak,ke hulu ke hilir bersame... amir de kamera dslr, so die la fotografer kitorg hehehe...
malam tu pon pas bergambar sket2 kitorg pon lepak minum smpla midnite, sblm balik masuk bilik azhari ajak p treking tepi pantai sok pagi nye, kitorg on je...

pagi pas solat subuh, kitorg pon treking la ber'5, snap2 few pics, n balik "resort" kitorg utk bekfas... kitorg nie cm dh lame kenal plak,sembang mcm2, pasal keje la, psikologi la,nie amir la nie, ade je bende die nak story mory...best la jugak ngn die, banyak pengalaman pon.... same goes to azhari

pas dh nyembang x hingatt... kitorg pon balik bilik kemas2 bab dh nak gerak ke kuala terengganu kul 1030.