Monday, May 9, 2011

kAwaN aku TerSentAp



assalammualaikum...

hmm...tah la aku nak sedih join kawan aku nie sekali ke x... kawan aku nie merangkap housemate aku...

cite die cmnie
sebelum tu aku nama kanwatak dulu

perempuan 1 = Z
perempuan 2 = Y

kes nie berlaku mase aku ngan Z g kursus bulan lepas...
mula2 Y ade cakap kat Z yg die nak pinjam kete Z mase Z xde kat opis, tapi mase tu Z ade bgtau yg die mungkin x parking (tinggal) kete die kat opis sebab nak suh pakwe die jagekan...
jadi pade hari kitorg p kursus tu, tahla Z tukar plan plak, rupenye pakwe die xleh jagakan kete die, so die kene la tggl kan je kete die kat opis... tapi at the same time die xbgtau Y yg die tggl kete tu...

balik je drpd kursus, minggu depan tu Z g la keje cm biase, kat opis Z ngan Y dok sebelah menyebelah, tapi tah ape kene Y x bertegur sape dah ngan Z...
Z pon pelik la knp Y x mo cakap ngan die, Z pon ngadu kat aku, cakap Y xmo tegur die... Z pon rase la yg Y nie x tegur sebab kerete...

smp la jumaat pon Y x tegur2 Z, sekali kuar kat status Y kat fb (aku ade add Y so aku dpt bace la ape Y tulis kat status die) cakap pasal ade sorang kawan die penipu...bla bla bla bla

aku pon pelik jugak, die ckp pasal Z ke... aku pon suh Z tgk tadi, rupenye sebelom2 nie Y ade tulis sumthing berkaitan kereta n parking kat status... jadi mmg betu la jangkaan Z yg Y xmo tegur die sbb x bg pinjam kete...

____________________________________________________________________

ok, aku nak cite dr perspektif aku sepanjang aku berkawan dengan Z

aku x penah cite lagi kan pasal housemate aku, hehehe... (jahatnye aku cite pasal diorang plak), aku nak cite pasal perangai die n kerete die je k

sepanjang die ade kete nie, aku penah bawak sekali dua je kete Z nie, ye la... aku nie mane pandai bawak kete sket2 leh la... jadi nak pinjam kete die nak p memane tu BERAT la...

aku x kisah pasal nie, yg aku paling lebih sentappp drpd c Y ialah...
- aku penah ajak Z p pasar malam bangi je, n smp laa (org perak kate) die x penah pon invite aku p... padahal bangi tu bukan jauh sangat pon...
- aku penah ajak g downtown kL, lagi la payah...
- ade jugak 2x kot, aku nak mintak tolong Z antakan p putrajaya sentral bab nak balik ipoh, mase nie Z x balik umah die, mase tu macam nak ujan2 jugak, aku cakap la, "kalo hari ujan nie antakan aku p putrajaya sentral leh?"... tau x ape jawapan die... "insyaallah", n kat umah die xde pon nak tny nak anta ke, nak bersiap2 utk anta aku lagi la x...
- die banyak kali la ajak (mata kat atas sambil tangan kat dada) aku p bercuti kononnye ke genting naik kete die... memandangkan aku dah kenal die cmane aku pon iye kan je la padahal kat dalam mata kat atas tangan kat dada hahahaha... n sampai laa la, die xde pon realisasikan ape yg die ckp

tahla aku pon pelik kenape die nak berkira sangat ngan kete die tu, nak kate aku x bayo duit minyak, aku bayo je, ok skang nie aku bayo dlm rm20 sebulan utk p keje balik keje ngan die je... n yg lebih teruk die selalu je xdtg keje n aku tetap kene nek bus jugak hahahaha.. bestkan?
nak kate aku kedekut, dulu ade la die ajak aku p KL bab lesen + IC die semua ilang so, nak p buat balik la bende2 nie, kalo ikotkan aku x payah kuar duit pape pon sebab die yg ajak aku teman, tapi aku boleh je bayar duit minyak separuh, duit tol lagi... pelik aku... kenape die nak berkire sangat...

____________________________________________________________________

tahla... macam2 peel manusia nie kan... senang, aku mls nak masuk campur ngan urusan housemate aku ni begitu jugak ngan Y, sekarang pon aku macam nak menjarakkan hubungan ngan Z, aku lebih ske balik lewat, g kje je same2 ngn Z, biar la aku jalan kaki nek bus drpd aku menyusahkan org... hehehe

3 comments:

  1. biasanya pmpuan msti ada mslh ngan hosmet,..laki selalunya cool je xde prob apa2..sbb derang x suka pk mslh..kita pmpuan ni cpt terasa, sentap..mcm aku skrg ni la..aku akui hosmet aku ni baik la layan aku sbg adik sbb dia tua byk dr aku..tp kdg2 aku rasa mcm dia slh gunakan title 'kakak' dia tu.. suka2 je nak wat aku sesuka hati.. mgkin sbb dia pk dia kakak, so aku kena respek dia.. n kdg2 aku perasan yg ayat dia ni agak kasar n kuat perli sikit..(mungkin sbb rayat tuttt) *xleh mention sini. hehe.. sbr je la ye..:)

    ReplyDelete
  2. hehehe biase le tu, aku pon mungkin kurang biase tggl dengan kawan2 membuatkan aku rase camnie =P
    p/s: x sabor nak dpt tukar, hrp2 dpt

    ReplyDelete