Sunday, May 15, 2011

MiMi... mEoWW



assalammualaikum...

huhu satu2 cite pasal diri aku yg aku cite kat blog nie, dh xde rahsia dah pon... siyes aku banyak berubah skang, drpd sorang yg keep to myself kepada seorang yg terbuka dalam menceritakan hal2 yg berkaitan ngan diri aku... lama jgk la baru aku berubah camnie...

sebelum2 nie aku dh cite pasal diri aku, my funniest mom, n skang aku nak cite pasal seekor binatang yg aku sayang gile n salah 1 sebab aku ske balik ipoh, sbb die la...

aku ske pada kucing dah lame sejak kecik2 lagi, tapi femili aku xbg la bela binatang nie, 1 sbb kitorg pemalas nak cuci2 poo, bersihkan kandang dsbg nye, lagi plak abg aku ade asma, so binatang2 berbulu nie mak aku x bg bela sbb kesian kat die... so drpd kecik aku nak bela kucing xdpt, bila aku nak bawak balik kucing yg jumpe tepi jalan ke, nmpk kat kedai ke,mesti bapak n mak aku xbg nye...

tapiii... tahun 2005, aku igt lagi... tibe2 je terbukak hati mak ngn bapak aku menerima pet kat umah nie

ok skang aku mula cite pasal mimi nie...

mase 2005, mase nie bapak aku belom pencen lagi, bapak aku keje kat jabatan haiwan, jadi selalu la jumpe haiwan kan... 1 hari tu ( nie bapak aku le cite, aku sampaikan je)... ade sorang nie bawak kucing die, dalam 5ekor x slh, 4 jantan 1 betina... mamat nie x nak yg betina tu sbb x nak ade kucing lagi,yelabetina kan leh beranak, so die tgglkan la betina tu kat jabatan haiwan tu, letak dalam sangkar. Jadi, bile bapak aku tgk kucing betine tu, die cm jatuh hati plak, lagi plak kesian, asyik bising je dalam sangkar mungkin sbb takot, kucing betina tu pon kecik lagi mungkin baru cerai susu ngan mak die kot... jadi dah 2,3 hari bapak aku perhati kucing nie, lame2 terbukak plak hati die nak bawak balik... die bg tau la kat kitorg yg nak bawak balik kucing, mak aku pon cm setuju je... so 1 petang tu, mak n bapak aku la yg p amik kucing tu, letak dalam bakul kecik je, balik2 semua pon cm leh terima kucing tu, tapi kucing nie penakutttt.... bapak aku smp beli sangkar la nak letak die dalam tu, bab die takot ngan orang, so kitorg bg la die makan,minum, tapi susu die xmo... kesian gakla, hari2 bising, meow2...
mase nie aku kat umah lagi x sambung belajar lagi... aku la yg ske melayan kucing nie...
nama mimi nie dapat drpd mak aku, mak aku ckp kite bg die nama mimi la... mimi nie putih 1 badan... mata biru cm mat saleh, kalo ade cahaya, tgk mata die jadi merah, bese kucing kuning kan, mimi merah...
hmmm.... dh lame mimi dalam sangkar, ade gak bawak die kuar, biar die jalan2 dalam umah, masalah mimi kalo dah kuar ske yakkk merata,n port die yakkk kat ruang tamu, aku la yg tukang cuci nye, yelaaa aku yg nak sangat kucing kan hehee...
dah lame2 baru la mimi nie pandai sket,yakk n cinggg kat dalam sangkar die...

mase nie mak aku x sakit lagi die baru pas operation je, mak aku pon ske melayan mimi,kalo mimi yakkk mak aku la yg ske basuh bontot mimi, kalo mak aku sidai kain kat belakang, mimi nie mesti ikot la main2 kat kaki mak aku... rapat gak la mimi nie ngn mak aku...

mimi nie kadang2 garang, kadang2 sombong tapi bile kitorg berkumpul tgk tv ke,die mesti join tapi kalo panggil xmao datang... mimi nie pemalas sket...
mimi nie lain sket, die x manja, bapak aku cakap die ade campuran kucing hutan, mungkin belah nenek die kot hehehehe....

mase mak aku dh stat sakit, xleh jalan, mak aku masih lagi manje kan mimi, dukung2 dah macam cucu hehehe... mak aku de katil sendiri, kalo tido, atas selimut mak aku la mimi nie tido, kadang smp pagi la die tido ngan mak aku,kadang kat tangan... ngan aku xmo ponnn...

selain mak aku, ngan abg aku yg 1st pon mimi rapat,pantang aku dok ats kusi, mesti die sebok nak dok atas kaki abg aku, ngan aku je x... hehehe

aku ske buli mimi, kadang2 geletek perot die sampai die gigit tangan aku, kadang2 sekeh kepale die hehehe... mungkin sbb tu mimi pon malas layan aku hehehe

mase mak aku meninggal, 2-3 hari aku x nmpk mimi, mimi nie penakot ngan org, jadi mase meninggal tu kan ramai org dtg tgk, jadi die menyorokla bawah katil dalam bilik, dalam 2-3 hr pggl2 die tapi xde pon die kuar, dah 3 hr br die kuar makan... die pon cm paham je mak aku xde,die ske la tido atas katil mak aku lagi n esp selimut mak aku...

best la mimi nie,alhamdulillah die masih lagi diberi nyawa oleh allah, kalo mimi xde, xtau la... aku rase mesti x best dah... xde kucing yg cm mimi, x kuar umah, x p jenjln, xleh beranak, ske buat lawak n mcm2 la

haa... psl x leh beranak tu, bapak aku terpaksa kasi die sebab die nie penakot, ngn kucing lain pon takot, jadi bila time mengawan tu, die cm berperangai pelik, jadi kiorg kesian la kat die,kitorg terpaksa la kasi die

aku pon ske main kejar2 ngn mimi, kadang2 bile die lari nak masuk bilik tu, die boleh buat drift tu, kelakar je tgk die...

jadi, mimi nie sumber inspirasi aku nak balik ipoh, ingat lagi mase mula2 stay kat kL, aku x plak rindu bapak aku ke mak aku ke, tapi hari2 aku dok ingat mimi, mungkin die pon rindu aku kot time tu,xpenah pisah ngan aku tibe2 kwn die bergaduh xde die pon pening nak gaduh ngan sape hehehe... kalo aku balik x calar kaki tangan ngan sbb kene cakar ngan die mmg x sah la

aku harap sangat mimi hidup smp la aku dah kawen ke, aku x nak la die pergi dulu, mao sediihhh gile2 aku kalo die pergi... die ilang kejap pon dah kelam kabut cari ni plak kalo die mati... bg aku mimi is the best kucing ever... x sangke kitorg dpt kucing sebest die

p/s : aku doa kan mimi hidup lagi 8thn hehehehe

2 comments:

  1. evolusi ipoh drift dari mimi hihihi...kim salam kat mimi

    ReplyDelete
  2. kucing drift maa... ok2 t saye shampaiikan yea

    ReplyDelete