Friday, May 27, 2011

lebuhraya KARAK


assalammualaikum...

sebenarnye aku pon xtau kat ne lebuh raya karak ni... wakakaka...
tadi aku ngan akak opis aku ni layan cite Karak mase time rehat, mentang2 la rehat gari jumaat lama, bukan main lagi p tgk cite karak, kitorg p tgk berdua je pon... hehehe...
mula2 igt nak ajak hosmet aku memandangkan die kat bangunan sebelah je, tapi cm malas lak (jahat gile aku)
kitorg beli tiket kul 1230 pm, bajet abis dalam 215 pm cmtu, so sempat la kan nak balik opis...

tapi yg x sedap, aku dok sebelah laki n aku rase laki ni melayu...hmmm... time2 solat jumaat leh plak layan wayang? ape kes?? kalo nak tgk wayang pon, pas solat jumaat pon boleh, x lari nye wayang tu, tayangan cite karak tu pon bukan nye sehari dua tapi seminggu dua... mula2 igt xde la laki melayu, rupenye ramai jugak, siap ade yg kuar ngan awek siap bertudung, nmpk la yg ko tu melayu a.k.a islam... hmmm.. x paham la aku

review sket pasal cte karak ni, pasal 4 org kawan yg nak p kuantan, pahang... mula2 diorang lalu highway, tapi nak jadi cite malam tu jem, mase diorang benti dalam kete tu ade mamat pengemis ni (mane la dtg mamat pengemis tgh2 highway-x lojik la hahahaha) bgtau diorang depan jalan tu ade accident bapak besar lori treler langgar bas, jadi diorang ant percaya ngan x, tapi diorang wat keputusan nak ikot jalan lama je p kuantan... so bermula perkara2 aneh...

smp la 1 jalan ni diorang nak mengelak hantu, last2 diorang yg kemalangan, pastu diorang terjatuh dalam gaung... n mcm2 la jadi pastu, x best lak kalo yg x tgk lagi bace aku cite ni...

aku ske part yg last ni, orang islam ni semua nya ade iman cuma antara kuat n x kuat n ant yakin ngan x je ttg hantu n kewujudannye... kite semua berpegang pada ajaran allah n berpegang pada alquran, selalu ustaz2 cakap selalu amalkan bacaan alquran sebagai pendinding diri, tapi kalo kite setakat tau ayat tu tapi kite x tau makna n x yakin pon yg allah tu maha ada, pencipta semua makhluk, seingat mana kite dengan ayat quran pon, kite tetap akan diganggu n rasa takut tu tetap menyelubungi diri kita...

hmmm... aku pon penakut jugak ngan makhluk2 tu, aku pon banyak kali la mcm mimpi pasal benda2 ni
aku igt 1 peristiwa ni, mak aku kan sakit sebelum ni, kalo org sakit ni senang la diganggu makhluk2 ni, die ske cakap bende bukan2 n cakap merepek2, pastu aku de bace ustaz ni suruh pasang or bace ayat2 dalam surah al-jin, aku pon pasang la gune hp aku, dengan x disangka2 malam tu, aku bese tido kat ruang tamu, malam tu kaki aku kene tindih, aku nak alih badan x boleh, panik la.. walopon rase cm mimpi tapi rase cam realiti plak, oleh sebab x leh alih badan aku nak jerit pon x leh, nak panggil bapak aku, takot gile, last2 yg lintas dalam otak aku nak sebut "allah"... banyak kali sebut baru la kaki aku bebas drpd kene tindih, dua malam la aku kene...
mase kat umah sewa aku yg skang ni pon ade, rumet aku ske xde kalo weekend, 1 malam aku tido ngan lampu bilik terpasang, sekali aku cm mimpi ade bende ni bentuk badan cm rumet aku cume muka die bertutup ngan rambut, gile seram, aku nak suh die pegi, aku jerit "allah" byk kali baru ilang n aku terjaga, nasib leh tido balik...

seram la ngan bende2 ni, aku pon x de la kuat iman pon, kadang2 rase takot kat bende2 cmni lebih drpd takot pada allah...hmmm... tah la...

bg aku cite ni ok la, cume efek bunyi die je cam... "apesal die nak wat efek cmtu?" haaaa... cmtu arr... lakonan shahir pon ok kerek je, cume x bape ske kilafairy tu, seksi nye tolong la... dh la cm gedik2 hahaha...
so aku leh bagi 3/5 bintang... leh la... aku x bape ske cite hantu, tapi sbb KRU yg wat cite nie, ade semangat sket nak tgk hehehe... cume ending die je x best... cite ni pon ade gak unsur2 kelakar, ok la... best la...


p/s: malam ni nak layan kung fu panda 2 plak... gile la duit abis kat wayang je

No comments:

Post a Comment